واگذاری مسکن رایگان به مردم در ازای روستانشینی

کاهش جمعیت در روستاهای کشور ژاپن و تمایل همگان به زندگی شهری باعث نگرانی دولت این کشور شده تا جایی که تصمیم گرفته است از طریق تعهد به واگذاری مسکن رایگان به روستانشینان با این بحران مقابله کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگرچه برای دهه‌های متمادی مردم به سمت زندگی شهری گرایش زیادی پیدا کرده‌اند، بااین حال اخیرا بسیاری از مردم به این نتیجه رسیده‌اند که تنها راه رفاه زیستن، در شهرها و به خصوص کلانشهرها نیست.

این روزها آگاهی بسیاری از ساکنان شهرها از مضراتی که زندگی در شهر برای سلامت آن‌ها به دنبال دارد، در حال افزایش است و در نتیجه مردم برای زندگی در صلح و سلامت بیشتر به سمت روستاها گرایش پیدا کرده‌اند.

مسئولان کشور ژاپن به دنبال کاهش شدید جمعیت روستانشینان تصمیم گرفتند اقدامات نوینی برای جذب مردم به سمت روستاها انجام دهند که از جمله این اقدامات می‌توان به واگذاری محل سکونت رایگان به مردم در روستاها به خصوص روستاهایی که با کاهش شدید جمعیت مواجه بوده است، اشاره کرد.

دولت ژاپن امیدوار است با این اقدام تعداد هشت میلیون خانه متروکه در سراسر کشور را به ساکنان جدید روستاها واگذار کند. علاوه‌براین، دولت قصد دارد خانه‌های خالی و قدیمی را برای جذب بیشتر مردم بازسازی کند و آن‌ها را بدون دریافت هیچ هزینه‌ای به آن‌ها اعطا کند.

دولت در نظر دارد علاوه‌ بر خانه‌های مسکونی، امکانات و تسهیلات زیادی نظیر مدارس و بیمارستان‌های مجهز را در اختیار روستانشنیان قرار دهد. بدون شک پیاده‌سازی این طرح باعث گرایش بسیاری از مردم ساکن در شهرهای پرجمعیت ژاپن به سمت روستاها خواهد شد چرا که آگاهی مردم از آسیب‌ها و مضرات شهرنشینی روز به روز در حال افزایش است و علاوه براین، سکونت در شهر هزینه‌های زیادی را در بردارد و بسیاری از مردم توان مالی خرید یا اجاره مسکن در شهرها را ندارند. 

کد خبر 396972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.