اتخاذ تدابیر حمایتی برای آژانس‌ها و سرویس مدارس در پی سهمیه‌بندی بنزین

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، با بیان اینکه نرخ سوخت CNG افزایش نداشته است و افزایش پیدا نمی‌کند، گفت: تا اطلاع ثانوی هرگونه افزایش کرایه برای ناوگان باری و مسافری نخواهیم داشت تا ضمن برگزاری جلساتی با نمایندگان آنها، بسته‌های پیشنهادی را به آنها ارائه کنیم.

به گزارش ایمنا، مهدی جمالی نژاد در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت: با تصمیم جدید دولت، وزارت کشور و سازمان امور شهرداری‌ها تدابیر خوبی دیده است تا حمل و نقل عمومی، پویا و با نشاط کار خود را ادامه دهد. سهمیه ناوگان تاکسی تک سوز 400 لیتر و دوگانه سوز 200 لیتر در ماه است.

وی با بیان اینکه بناست تا جلساتی تشکیل شود و شاخه‌های سامانه حمل و نقل عمومی بتوانند فعال و پویا کارشان را ادامه دهند، افزود: قرار شده است تاکسی های اینترنتی با پیمایش بالای 200 کیلومتر در طول ماه از تدابیر حمایتی و پشتیبانی استفاده کنند. به این صورت که پیمایش سفر آنها تجمیع می‌شود و در ابتدای ماه بعد ما به التفاوت نرخ سوخت به قیمت 1500 تومان محاسبه شده و به کارت بانکی آنها واریز می شود.

تدبیری برای آژانس های مسافربری و سرویس مدارس اتخاذ شده است

جمالی نژاد با بیان اینکه نرخ سوخت CNG  نیز افزایش نداشته است و افزایش پیدا نمی‌کند، ادامه داد: تا اطلاع ثانوی هرگونه افزایش کرایه برای ناوگان باربری و مسافری نخواهیم داشت تا جلساتی را با آنها داشته باشیم و بسته‌های پیشنهادی را برای آنها ارائه کنیم و به این ترتیب معیشت رانندگان و رفاه آنها را هم در نظر داریم. تدبیری برای آژانس های مسافربری و سرویس مدارس اتخاذ شده است و فردا با نمایندگان آنها جلساتی را خواهیم داشت تا مشکلات آنها را رفع کنیم.

وی افزود: فردا صبح با نمایندگان تاکسی‌های بین شهری نیز جلسه خواهیم داشت. همچنین ستاد پایش حمل و نقل شهری در وزارت کشور تشکیل شده است که متناظر با این ستاد، ستادهایی در استان‌های مختلف با محوریت معاونین عمرانی تشکیل می‌شود. تلاش می‌کنیم تمام مقدمات و بستری که شهروندان از حمل و نقل عمومی استفاده کنند را فراهم کنیم.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه یکی از مشکلات کلان شهرها ترافیک سنگین و آلودگی هواست، تصریح کرد: هفته گذشته نیز همشهریان در نقاط مختلف کشور به دلیل آلودگی هوا اذیت شدند. با سهیمه بندی بنزین کاهش 10 هزار لیتری مصرف سوخت را خواهیم داشت و بسیاری از مشکلات رفع می‌شود. برای افزایش حمل و نقل عمومی هم باید تدبیری اندیشیده شود و توسعه پیدا کند. پیرو هماهنگی‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ناوگان حمل و نقل عمومی شهر از جمله مترو، اتوبوس، تاکسی ون و ... همه آماده خدمات رسانی هستند تا بتوانند به همشهریان سرویس دهند.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه باید حمل و نقل ریلی و ناوگان اتوبوسرانی را توسعه دهیم ادامه داد: در تاکسیرانی نیاز به یک ناوگان جوان داریم که وزارت کشور هم در این حوزه وارد شده است و مبلغی را از سهمیه بندی صرف ناوگان اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مترو می کنیم. در عین حال تلاش می کنیم سرفاصله اعزام اتوبوس‌ها در حمل و نقل عمومی کاهش یابد. با این حال باید جلساتی با وزارت صمت گذاشته شود تا ببنیم چگونه می توانیم شاهد کاهش مشکلات باشیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 396943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.