پلاک کوبی و بیمه اجباری دام همزمان اجرا می شود

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان اصفهان گفت: بر اساس دستورالعمل جدیدی که به اتحادیه های سراسر کشور ابلاغ شده بیمه اجباری دام نیز باید در کنار عملیات پلاک کوبی انجام شود و علت اصلی اجباری شدن این بیمه، تامین مالی خسارات احتمالی دام واحد های دامداری است.

امیر زرگران در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اکنون همزمان با درج کد ۱۵ رقمی هویت گذاری روی دام، بیمه نیز برای آنها در نظر گرفته می شود.

وی افزود: جلسات توجیهی و تعاملی برای تعاونی های مربوط با عملیات پلاک کوبی دام برگزار شده و دامداران نیز آموزش های لازم برای استفاده از این طرح و بیمه اجباری را دریافت کرده اند. صندوق بیمه کشاورزی نیز مسئول اجرایی کردن این طرح شده و به صورت کامل از اجرای پلاک کوبی دام پشتیبانی می کند.

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان اصفهان تصریح کرد: متاسفانه هزینه تامین پلاک و اجرای دستورالعمل ابلاغی بر عهده دامداران قرار گرفته و نارضایتی هایی از سوی دامداران در حوزه کیفیت و نحوه تامین پلاک وجود دارد.

زرگران با اشاره به بی اعتمادی برخی از دامداران به شرکت های بیمه، اضافه کرد: گرانی قیمت نهاده های دامی و نحوه تامین مالی هزینه های بیمه ای، عواملی است که شاید موجب توقف اجرای طرح پلاک کوبی و بیمه اجباری در برخی از واحدهای دامداری می شود اما اتحادیه دامداران می کوشد با فراهم کردن تسهیلات این مشکلات را به حداقل برساند.

وی ادامه داد: جلسات متعددی با سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، سازمان دامپزشکی و صندوق بیمه کشاورزی برگزار کرده ایم و به نتایج مناسبی برای ارائه تسهیلات به دامداران رسیده و تلاش می شود طرح به صورت دقیق و با بهترین کیفیت در همه نقاط استان اجرا شود.

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح دولتی پلاک کوبی دام از اسفندماه سال گذشته، اظهار کرد: عملیات پلاک کوبی دام در استان اصفهان بر اساس ابلاغیه دولتی و با هماهنگی دستگاه های مربوطه همچون سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در ماه های گذشته آغاز شد.

زرگران افزود: مجری این طرح در استان ها، اتحادیه های دامداری است و استان اصفهان نیز بر اساس دستورالعملی که ابلاغ شد نسبت به تهیه پلاک های هویتی اصلی از اتحادیه مرکزی اقدام کرد.

وی یادآور شد: واحدهای دامداری بر اساس هماهنگی هایی که با اتحادیه دامداران انجام می دهند، به عقد قرارداد با تیم های هویت گذاری و پلاک کوبی می پردازند و  عملیات پلاک کوبی از این طریق در واحدهای صنعتی دامداری آنها آغاز می شود.

کد خبر 396934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.