تغییر قیمت بنزین کمترین اثرگذاری روی قیمت تمام شده کالاها دارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تغییر نرخ بنزین کمترین اثر ممکن را روی قیمت تمام شده کالاهای تولیدی دارد و در بخش حمل ونقل کالا نیز با توجه به تغییر نکردن نرخ گازوئیل مشکلی نخواهیم داشت، در حوزه حمل و نقل مسافر سهمیه لازم تعریف شده و تمهیدات مربوطه اتخاذ شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «رضا رحمانی» در نشست فوق العاده ستاد تنظیم بازار افزود: دولت نیز از محل درآمدهای حاصل از این افزایش قیمت توجه ویژه‌ای به اقشار مختلف آسیب‌پذیر و همچنین برخی دهک‌های پایین درآمدی کشور خواهد داشت که از همین فردا وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هرگونه افزایش قیمت از سوی دستگاه‌های دولتی و مصوبه های موجود برای تغییر قیمت کالا از جمله همین مصوبه های تنظیم بازار، در شرایط حاضر ممنوع بوده و اگر حتی موردی مصوبه روزهای اخیر بوده مجوز آن باطل است و در شرایط موجود قابلیت اجرایی ندارد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: هر گونه افزایش قیمت سوء‌استفاده از شرایط بازار تلقی می شود و با متخلفان برخورد قانونی سختی خواهد شد.

رحمانی تصریح کرد: سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و تولیدکننده، بازرسان اصناف و همچنین تعزیرات حکومتی طی روزهای آینده بازرسی خود را تشدید و با اطلاع رسانی لازم به مردم با هرگونه تخلف در سطح بازار برخورد خواهند کرد.

وی ابراز امیدواری کرد مردم به عنوان ناظر واقعی بازار در صورت مواجهه با هرگونه تخلف و افزایش قیمت، موارد را به مجموعه نظارتی وزارت صنعت منعکس کنند تا با متخلفان برخورد شود.

ذخیره مناسب کالاهای اساسی و ضروری

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: ذخایر کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز کشور در بهترین حالت ممکن طی چند سال اخیر است و هیچ گونه نگرانی برای تامین اقلام مورد نیاز مردم وجود ندارد.  

رحمانی افزود: در تعداد زیادی از کالاهای صنعتی مورد نیاز کشور، برای بیش از دو سال و در بسیاری از کالاهای اساسی و ضروری نیز بین ۶ ماه تا یک سال ذخایر قابل قبول در کشور وجود دارد.
وی ادامه داد: اکثر کالاهای تولیدی کشور در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، با افزایش تولید مواجه بوده اند و آمارها موید این نکته است که برای تامین نیاز کشور با مشکل خاصی مواجه نخواهیم شد.

وی یادآوری کرد: تنظیم بازار کشور جزو اولویت های ما و صادرات نیز مبتنی بر تامین نیاز اولیه کشور در همه اقلام کالایی است.

وزیر صمت خاطرنشان کرد: با توجه به گزارش‌های اعلام شده از سوی دستگاه‌های مختلف، دغدغه خاصی در سطح کشور در بخش قیمت‌ کالاها وجود ندارد و حتی اگر موردی نیز وجود داشته باشد که نیازمند حمایت ویژه ستاد تنظیم بازار باشد به‌طور حتم همین امشب درخصوص آن تصمیم‌گیری می شود.

به گزارش ایرنا، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در نخستین ساعت امروز جمعه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، سهمیه‌بندی بنزین برای همه وسایل نقلیه بنزین‌سوز آغاز شد.

کد خبر 396932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.