آغاز عملیات اجرایی بزرگترین طرح قطار حومه‌ای اصفهان

با تامین شدن ردیف اعتبار ملی ، عملیات اجرایی بزرگترین طرح قطار حومه ای اصفهان پس از سالها انتظار آغاز شد.

به گزارش ایمنا، در سفر محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی به استان اصفهان عملیات احداث قطار حومه ای مجلسی به بهارستان در مراسمی در شهر جدید مجلسی آغاز شد.

در این مراسم محمد طاهرخانی، معاون وزیر و مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید، زهرا سعیدی نماینده مبارکه در  مجلس شورای اسلامی، عباس رضایی، استاندار اصفهان و جمعی از مقامات کشوری و لشکری حضور داشتند.

قطار حومه ای شهر جدید مجلسی به شهر جدید بهارستان ادامه رینگ مترو اصفهان است که در سه قطعه و ۵۲ کیلومتر احداث می‌شود. ۴۷ کیلومتر از این مسیر روی سطح و پنج کیلومتر از آن زیر سطح (تونل و گالری) خواهد بود.

در این مسیر یک قطار ریل باس هشت واگنه با ظرفیت ۸۰۰ نفر و سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت تردد خواهد کرد و مدت پیمایش مسیر ۱۵ دقیقه خواهد بود. این قطار در هفت ایستگاه مجلسی، فولاد مبارکه، نصوحی، میدان دفاع مقدس، زیباشهر، پلی اکریل و بهارستان توقف خواهد داشت. این پروژه توسط شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید، شرکت فولاد مبارکه و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تامین مالی می شود.

گفتنی است: قطار مجلسی به بهارستان بخشی از مسیر قطار حومه شهر جدید مجلسی به کلانشهر اصفهان است. عملیات احداث قطار بهارستان به اصفهان پیشتر با دستور وزیر راه و شهرسازی آغاز شده است.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

کد خبر 396929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.