جدایی فوق ستاره‌ی سوئدی از لیگ فوتبال آمریکا/ رونالدو بیخ گوش علی دایی

از نزدیک شدن رونالدو به رکورد علی دایی و خداحافظی زلاتان با لیگ آمریکا، تا حضور بیرانوند در جمع بهترین های آسیا، از مهم ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته ای که گذشت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهم ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته ای که گذشت، به شرح زیر است: 

* یازدهمین همایش ملی قهرمانان و اسطوره‌های وطن، ویژه تجلیل از قهرمانان ایثارگر جامعه ورزش برگزار شد.
در این مراسم مدیران بلندپایه وزارت ورزش و جوانان مثل احمد سعادتمند حاضر بودند.. موسی سلامت هوادار جانباز و سرشناس طرفدار تیم فوتبال پرسپولیس در کنار بسیاری از پیشکسوتان رشته‌های ورزشی در این مراسم حضور داشتند.

* مراسم روز ملی پارالمپیک به دلیل آلودگی هوا لغو شد. کمیته ملی پارالمپیک با صدور اطلاعیه‌ای از لغو مراسم جشن روز ملی پارالمپیک در تهران خبر داد. و با توجه به در اولویت بودن سلامت دانش آموزان (مخاطبین اصلی جشن روز ملی پارالمپیک) برای این کمیته، و با توجه به شرایط اضطرار و اعلام تعطیلی مدارس از سوی استانداری تهران، این مراسم که مقرر بود روز چهارشنبه۲۲ آبان ماه برگزار شود، لغو و به تاریخ دیگری موکول شد.

* در دیدار هفته گذشته تیم‌های فوتبال شهرداری آستارا و خیبر خرم آباد اتفاق عجیبی رخ داد. تفاقی که در این بازی رخ داد این بود که تیم شهرداری آستارا به حریف رختکن نداد و بازیکنان تیم خیبر مجبور شدند کنار زمین لباس خود را عوض کنند.

* رحیم استرلینگ مهاجم منچسترسیتی که پس از درگیری با جو گومز از تیم ملی انگلیس خط خورده بود و در حالی که در حال بازگشت به خانه بود، با نظر مساعد گرت ساوتگیت بار دیگر به اردوی تیم ملی کشورش برگشت.

* در آمار اعلام شده از سوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران، مشخص شد آمار دوپینگ در فوتبال به مراتب پایین‌تر از سایر رشته‌ها است.

*  باشگاه لس آنجلس گلکسی در لیگ فوتبال آمریکا MLS در وب سایت رسمی خود از فسخ قرارداد با زلاتان ابراهیموویچ مهاجم سوئدی خبر داد. ابراهیموویچ از سال ۲۰۱۸ برای گلکسی بازی کرده است. قرارداد این مهاجم ۳۸ ساله سوئدی با این باشگاه آمریکایی تا پایان امسال محاسبه شد. گزارش شده است که فسخ قرارداد با توافق دو جانبه فسخ شده است.

* امان اله پاپی در رقابت‌های پرتاب نیزه کلاس F۵۷ پارادوومیدانی قهرمانی جهان در دوبی ۲۰۱۹ نایب قهرمان شد و سهمیهپارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ را بدست آورد.

*  کمیته بین المللی المپیک (IOC)، حق پخش بازی‌های المپیک را در این کشور از سال ۲۰۲۶ تا ۲۰۳۲ به کنسرسیوم ژاپن (JC) اعطا کرده است. حقوق انحصاری پخش تلویزیونی و دیجیتالی به این گروه که متشکل از پخش کننده‌های عمومی NHK و انجمن پخش کنندگان بازرگانی ژاپن (JBA) است، واگذار شده است.

* امباپه ستاره جوان پاری سن ژرمن تاکید کرد که می‌خواهد درالمپیک ۲۰۲۰ توکیو شرکت کند تا یکی از ستاره‌های بزرگ این رقابت باشد. دیدیه دشان سرمربی تیم ملی فوتبال فرانسه با وجود آنکه در جام ملت‌های اروپا به امباپه نیاز دارد، اما موافقت خود را با حضور او در المپیک توکیو اعلام کرد.

* نازنین وثیق پناه دختر کرجی و مقیم کشور سوئد با رکورد ۱۸ بازی ملی و ۱۸ گل به عنوان برترین فوتسالیست ملی سوئد دست یافت. بانوی کرجی مقیم کشور سوئد است و پیش از این در رشته فوتبال فعالیت داشته و در نهایت به رشته فوتسال روی آورد و توانست ضمن ملی پوش شدن در سوئد، رکورد جالب توجهی از گلزنی برای این کشور به جای بگذارد. ین بازیکن در حال حاضر ۳۰ ساله است و یکی از بازیکنان تاثیر گذار سوئد محسوب می‌شود.

* کنفدراسیون فوتبال آسیا اسامی برترین های سال ۲۰۱۹ را اعلام کرد که نام علیرضا بیرانوند دروازه‌بان باشگاه پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران در بین سه نامزد نهایی مرد سال آسیا در سال ۲۰۱۹ به چشم می خورد.

* تیم ملی فوتبال پرتغال در ادامه رقابت‌های مقدماتی یورو ۲۰۲۰، مقابل لیتوانی با ۶ گل  به برتری رسید که کریستیانو رونالدو گل‌های اول، دوم و ششم مدافع عنوان قهرمانی یورو در این بازی را به ثمر رساند. در همین حال نشریه پرتغالی OJOGO به هت‌تریک رونالدو در این بازی اشاره و عنوان کرد رونالدو با تعداد ۹۸ گل ملی به رکورددار این عنوان در جهان یعنی علی دایی نزدیک و فاصله اش با او به ۱۱ گل رسیده است

کد خبر 396917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.