بیش از ۳ هزار دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: سه هزار و ۶۱۰ دانشجو در سطح استان اصفهان تحت پوشش این نهاد هستند که ۳۰۳ نفر ورودی امسال به دانشگاه‌های استان بودند.

محمدرضا متین پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تعداد دانشجویان تحت پوشش این نهاد، گفت: سه هزار و ۶۱۰ دانشجو در سطح استان اصفهان تحت پوشش کمیته امداد هستند.

وی افزود: مبلغ یک میلیارد و ۵۹ میلیون تومان کمک در هفت ماهه ۹۸ به این دانشجویان اختصاص یافته است همچنین در سال ۹۷ کل اعتباراتی که به دانشجویان استان پرداخت شد سه میلیارد و ۸۸۲ میلیون تومان بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه دانشجویان تحت پوشش استان در دانشگاه‌های دولتی، آزاد و غیرانتفاعی در حال تحصیل هستند، تصریح کرد: دستور اختصاص وام دانشجویی به دانشجویان تحت پوشش استان هم در دوماهه اخیر صادر شده است که برنامه ریزی لازم برای آن در حال انجام است.

وی در خصوص آمار دانشجویان ورودی جدید به دانشگاه‌ها گفت: امسال ۳۰۳ نفر از فرزندان مددجویان تحت پوشش با کسب موفقیت در آزمون‌های دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، راهی دانشگاه‌ها و مراکز تحصیلات عالی شدند که سهم فرزندان پسر تحت حمایت از این میزان ۱۰۲ و دختران ۲۰۱ نفر است.

متین‌پور با ابراز رضایت از سطح علمی این دانشجویان، اظهار کرد: دانشگاه‌های دولتی با ۱۲۶ نفر قبولی سهم عمده در دانشگاه های محل تحصیل این فرزندان را دارد که نشان از سطح علمی قابل قبول دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد استان اصفهان است.

کد خبر 396886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.