تاکید روسیه بر ادامه همکاری با اوپک درمورد قیمت نفت

رئیس جمهور روسیه گفت: عربستان سعودی به خاطر عرضه اولیه سهام آرامکو در بورس، موضعی سخت در برابر قرارداد کاهش تولید بین اوپک و متحدانش گرفته است. مسکو به همکاری با اوپک ادامه می دهد.

به گزارش ایمنا به نقل از رویترز، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که عربستان سعودی به خاطر عرضه اولیه سهام آرامکو در بورس، موضعی سخت در برابر قرارداد کاهش تولید بین اوپک و متحدانش گرفته است ولی مسکو به علایق ریاض احترام می گذارد.

 پوتین در گفتگو با خبرنگاران در برزیل در اجلاسی برای کشورهای بریکس_برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی -  گفت مسکو به همکاری با اوپک ادامه می دهد و این همکاری تنها در زمینه تولید نفت نخواهد بود .

اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان نفت از ژانویه ۲۰۱۹ طی قراردادی ۱.۲ میلیون بشکه در روز از تولید نفت را کاهش داده‌اند. این متحدان در ماه جولای این قرارداد را تا مارس ۲۰۲۰ تمدید کردند و قرار است در پنجم و ششم دسامبر دیدار داشته باشند و در مورد سیاست‌های تولید تصمیم گیری کنند.

پوتین گفت:«ما مذاکرات بسیار سازنده ای با اوپک داشته ایم. ما متوجه هستیم موضع سخت دوستانمان در عربستان سعودی مربوط به عرضه اولیه سهام آرامکو در بورس مربوط می شود. همه این را می دانند. این راز فاش شده است».

آرامکو، شرکت بزرگ نفت عربستان عرضه سهام خود در بورس را در همین ماه آغاز کرد و قرار است در هفدهم نوامبر اولین سهم خود را بفروشد. ارزش این سهام بین ۲۰ تا ۴۰ میلیارد دلار خواهد بود.

کد خبر 396882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.