ایمنی راه‌ها و اسکان مسافران در جذب گردشگر تأثیر دارد

رئیس شورای شهر خوانسار گفت: غرب استان با وجود موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی که دارد می‌توانیم فضایی برای جذب گردشگر ایجاد کنیم تا رونق اقتصادی را نیز شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از خوانسار، هوشنگ صانعی عصر-امروز- پنج شنبه در جلسه مشترک شورای شهرستان‌های خوانسار، گلپایگان و بویین میاندشت، اظهار کرد: اگر از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های غرب استان به خوبی استفاده شود پیشرفت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را شاهد خواهیم بود.

رئیس شورای شهر خوانسار گفت: در غرب استان با وجود موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی که دارد می‌توان فضایی برای جذب گردشگر ایجاد کنیم تا رونق اقتصادی را نیز شاهد باشیم.

صانعی گفت: اگر اقتصاد کشور از طریق گردشگری رونق بگیرد در کشور نیازی به فروش نفت نداریم، در این راستا در منطقه غرب استان باید این موقعیتی را فراهم و گردشگر جذب کنیم از طرفی اسکان مسافران و ایمنی راه های ارتباطی به استان‌های دیگر نیز در جذب گردشگر تأثیرگذار است البته در سال‌های اخیر ایمنی محور خوانسار- گلپایگان-اصفهان و گلپایگان- تهران و گلپایگان- اراک انجام شده است.

روشنایی بلوار ایت الله گلپایگانی و خوانسار چهار میلیارد اعتبار نیاز دارد

همچنین در ادامه مسعود اسکندری اظهار کرد: غرب استان اصفهان از خوش آب و هواترین شهرهای فلات مرکزی ایران است و سه شهر گلپایگان، خوانسار و بویین میاندشت برای گردشگری موقعیت مناسبی دارد که باید در این زمینه اقداماتی انجام شود.

رئیس شورای شهرستان گلپایگان با بیان اینکه گلپایگان از معدود شهرهای ایران که دارای دو سد است، گفت: در دوره قبل شورای شهر کار فرهنگی انجام شد به طوری ابتدای بلوار از سمت گلپایگان به نام آیت الله خوانساری و از سمت خوانسار به نام آیت الله گلپایگانی نام گذاری شده است.

اسکندری افزود: برای روشنایی این بلوار حدود چهار میلیارد تومان هزینه نیاز است که از طریق نماینده گلپایگان و خوانسار برای تأمین بودجه پیگیرهستیم.

گردشگران شهر افوس به سمت دو شهرستان گلپایگان و خوانسار نیز هدایت می‌شوند

همچنین در ادامه مجتبی دوست محمدی رئیس شورای شهر بویین میاندشت با بیان اینکه گلپایگان و خوانسار دارای قدمت دیرینه‌ای هستند، اظهار کرد: بویین میاندشت با اینکه پنج سالی به شهرستان تبدیل شده اما جهشی خوبی برای پیشرفت پیدا کرده است.

رئیس شورای شهرستان بویین میاندشت گفت: خوانسار در موقعیتی قرار دارد که همجوار با گلپایگان و بویین میاندشت است و با وجود خصوصیات مشترکی بین هر سه شهرستان می‌طلبد که سرمایه‌گذاری را روی قطب گردشگری گذاشت.

محمدی دوست افزود: صنعت در گلپایگان رونق دارد به طوری که خوانسار نیز از این موقعیت استفاده کرده است اما در شهرستان بویین میاندشت نمی‌توان صنایع ایجاد کرد.

 وی افزود: شهر افوس یک منطقه نمونه گردشگری است که گردشگران زیادی هر سال از این شهر بازدید دارند و به دلیل تردد خودرهای عبوری از شهرستان گلپایگان و خوانسار به سمت شهر افوس گردشگران این شهر به سمت خوانسار و گلپایگان نیز هدایت می‌شوند.

رئیس شورای شهرستان بویین میاندشت گفت: به دلیل پرتردد بودن جاده خوانسار و بویین میاندشت زمینه احداث تونل فراهم شد اما معوق مانده و موجب ریزش آن شد که برای دولت هزینه بردار است، جاده‌ای بویین میاندشت- خوانسار روستایی بود اما اکنون از روستای خارج شده است که در صدد دوبانده شدن آن هستیم.

کد خبر 396856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.