آستارا برای جذب سرمایه‌گذار آماده است

شهردار آستارا با برشمردن موقعیت‌های ویژه گردشگری این شهر مرزی گفت: آستارا برای جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی کاملا آماده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جواد معیتی امروز (پنجشنبه) در جلسه آموزشی مشترک شهرداران غرب استان گیلان با شهرداران استان یزد که در سالن همایش‌های شهرداری آستارا برگزار شد، اظهار کرد : آستارا تنها شهر مرزی جمهوری اسلامی ایران است که دارای مرز آبی، زمینی و ریلی است و حدود ۶۴ کیلومتر مرز مشترک زمینی با کشور آذربایجان دارد.

وی افزود: آستارا به عنوان یکی از مقصدهای مسافران داخلی و مسیری برای مسافرت و تردد مسافران خارجی محسوب می‌شود و در طول تعطیلات تابستانی بیش از شش میلیون مسافر در آن تردد می‌کنند.

شهردار آستارا با بیان اینکه در طول تعطیلات نوروزی این شهر پذیرای مسافران خارجی از کشور آذربایجان است، اضافه کرد: حدود ۳۲ هزار مسافر خروجی از مرز آستارا در تعطیلات عید نوروز به مقصد کشور آذربایجان ثبت شده است.

معیتی ادامه داد: آستارا میزبان زائران خارجی متردد به اماکن مذهبی و عتبات عالیات و کاروان‌های حج تمتع است و به صورت میانگین سالیانه ۳۰ هزار نفر از زائران مشهدالرضا، حدود ۲۰ هزار نفر زائران اربعین حسینی و حدود دو نفر از حجاج آذربایجانی از مسیر این شهر برای انجام اعمال مذهبی تردد می‌کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری شهر آستارا برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای راه‌اندازی امکان توریستی و اقامتی و جلب توریسم داخلی و اشتغال ساکنان بومی انجام داده است، اضافه کرد : این شهر به عنوان پایلوت جذب توریسم در منطقه شمال کشور محسوب می‌شود.

شهردار آستارا افزود: در این شهر زمینه سرمایه‌گذاری‌های گسترده در زمینه تاسیس مراکز تفریحی ساحلی، تاسیسات تفریح آبی، امکان تفریحی و گشت و گذار دریایی و راه‌اندازی رستوران‌های دریایی فراهم است.

معیتی اضافه کرد: راه‌اندازی کمپ‌های تمرینی برای تیم‌های ورزشی اعزامی به مسابقات خارجی به واسطه شرایط آب و هوایی خاص و مناسب با شهرهای محل مسابقات، ایجاد باشگاه‌های تیراندازی، راه‌اندازی بازارچه مرزی و توسعه مبادلات مرزی، ایجاد نمایشگاه بین‌المللی به منظور معرفی محصولات صادراتی به کشورهای آسیای میانه، شرایط ویژه‌ای را برای جذب سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است.

وی  گفت: تالاب استیل عباس‌آباد ، باغ پرندگان تزئینی، آبشار لاتون با ارتفاع ۱۰۵ متر، آبگرم کوته کومه و پارک بی‌بی یانلو، نعمت‌های طبیعی همچون کوه‌، دریا و مرز از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری آستارا است.

شهردار آستارا اظهار کرد: بقاع متبرکه امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) آستارا همه ساله میزبان هزاران نفر از زائران داخلی و خارجی است.

به گزارش ایمنا، نشست آموزشی مشترک شهرداران غرب استان گیلان با ۱۶ نفر از شهرداران استان یزد، امروز در سالن همایش های شهرداری آستارا برگزار شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۲ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن از یک‌هزار هکتار وسعت و ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت برخوردار است.

کد خبر 396855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.