شاکی، متهم تبرئه شده را در راه پله‌های دادگاه کُشت

کشتن متهم تبرئه شده توسط اولیای دم در پله های دادگاه، وجود ۸۰ هزار بیمار ام اس در ایران، موافقت شهرداری تهران با نامگذاری خیابانی به نام مریم میرزاخانی و خدمات دهی آرایشگران شیرازی به ۲۵۰ معلول برخی از عناوین بسته خبری اجتماعی ایمنا در بیست و سومین روز آبان است.

به گزارش ایمنا، صبح امروز در دادگاه تجدیدنظر استان ایلام خانواده یک شاکی بعد از تبرئه‌ فرد متشاکی، وی را با ضربات چاقو به قتل رساندند. عمران علی‌محمدی رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری ایلام در محل وقوع حادثه اظهارکرد: پرونده فرد مقتول با اتهام تجاوز ناموسی در دادگاه‌ استان تحت رسیدگی بود و بعد از مراحل قانونی گویا تبرئه می‌شود و چون خانواده شاکی از این رای به خشم آمده بودند، فرد تبرئه شده را به قتل رساندند.

وی با بیان اینکه فرد مقتول بعد از رسیدگی به پرونده حین خروج از در داداگاه تجدیدنظر استان مورد هجوم خانواده شاکی قرار می‌گیرد، افزود: این افراد چهار نفر بوده‌اند که یکی از آنها زن شاکیه است و با سلاح سرد به مقتول هجوم برده وی را با ضربات ساطور زخمی و پس از آن سرش را از تن جدا می‌کند.

علی‌محمدی ادامه داد: با اطلاع از این موضوع بلافاصله افرادی که اقدام به بریدن سر مقتول می‌کنند دستگیر می‌شوند و رسیدگی به این پرونده آغاز شد.

این جنایت در راه پله‌های ورودی به داخل ساختمان دادگاه تجدیدنظر استان به وقوع پیوست و خون همه روی پله‌ها جاری بود.

موافقت شهرداری تهران با نامگذاری خیابانی به نام میرزاخانی و حافظی

شهردار تهران با نامگذاری‌های پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش از جمله نامگذاری میدان و خیابانی به نام حافظی و میرزاخانی موافقت کرد و افزود: مدارسی داریم که هرچند آموزشی هستند اما آمادگی داریم روی آنها سرمایه گذاری کنیم تا مردم استفاده کنند.

حناچی در دیدار با وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد:موضوعاتی مانند زلزله و پسماند از مواردی است که باید از مدارس آغاز شود و اگر بخواهیم خودروی تک سرنشین در سطح شهر نداشته باشیم باید از مدرسه شروع کنیم.

وجود ۸۰ هزار مبتلا به ام‌اس در ایران

به گفته حسین پاکدامن رئیس انجمن مغز و اعصاب ایران در بیست سال اخیر ابتلا به ام اس   افزایش ناگهانی داشته و اگر ۲.۵ میلیون نفر جمعیت ام اس در دنیا باشد،  در ایران حدود ۸۰ هزار نفر، دچار این بیماری هستند.

 وی بیان کرد: علائمی که در بیماری ام اس مؤثر است مواردی شامل کشیدن سیگار، چاقی و به ویژه ویتامین دی است که دو سوم بیشتر مردم کمبود این ویتامین را دارند.

خدمات‌دهی آرایشگران به ۲۵۰ معلول ذهنی و حرکتی

 در روزهای اخیر حدود ٤٠ تن از آرایشگران شهر شیراز در اقدامی نیک اندیشانه هر ماه با حضور در مرکز خیریه نرجس شیراز، موی ٢٥٠ معلول ذهنی و حرکتی در حال نگهداری در این خیریه را به صورت رایگان اصلاح می‌کنند. خبرهای خارجی از این دست بسیار محبوب است، اما نوع ایرانی خریدار ندارد.

جمع آوری دام های هوایی صید پرندگان مهاجر

مدیر کل محیط زیست استان مازندران از جمع آوری تمام دام های هوایی صید پرندگان مهاجر در استان خبر داد.

به گفته وی بعلت وسعت گسترش دام های هوایی صید پرندگان مهاجر تصمیم بر این گرفته شده بجز منطقه "لفور" تمامی دام های پرندگان بخصوص در منطقه فریدون کنار جمع آوری شود.

۲۸ کشته و ۲۱ زخمی براثر برخورد دو دستگاه وانت تویوتا

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور گفت: ۴۹ نفر از اتباع کشور افغانستان به دلیل تصادف بین دو دستگاه وانت تویوتا بامداد امروز در خاش کشته و زخمی شدند.

فشار به وزارت بهداشت برای افزایش ظرفیت پذیرش رشته‌های پزشکی

باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت با انتقاد به فشار برای افزایش ظرفیت جذب دانشجوی پزشکی گفت: زمانی که ما با فشارهای درونی و بیرونی مجبوریم که ظرفیت‌هایمان را ۳۰ تا ۴۰ درصد زیاد کنیم، استراتژی نیروی انسانی‌مان دچار مشکل می‌شود و دانشگاه‌ها نمی‌توانند خودش را تنظیم کنند.

وی تاکید کرد: حرف ما این است که در حال حاضر ۵۵ هزار دانشجوی دکترای پزشکی داریم که صبر کنید تا فارغ‌التحصیل شوند، نیازهای کشور را پاسخ دهند، بعد ظرفیت را افزایش دهیم.

زمین خوار ۱۰میلیاردی در سنندج دستگیر شد

سردار علی آزادی فرمانده انتظامی استان کردستان از کشف یک فقره زمین خواری به ارزش بیش از ۱۰میلیارد ریال توسط ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی استان خبر داد و گفت:  متهم بیش از پنج هزار متر از زمین های اراضی ملی متعلق به اداره راه وشهر سازی را به صورت غیر قانونی به تصرف غیر مجاز در آورده و اقدام به احداث بنا کرده است.

پوست میوه ها را دور نریزید

افراد باید بدانند که پوست میوه ها و سبزیجات ارزش غذایی بسیاری دارند و حاوی مواد مغذی هستند. این میوه‌ها و سبزیجات در طول رشد در مقابل عناصر مختلفی قرار می‌گیرند و  باعث می‌شوند که مواد غذایی سودمند و منحصر بفردی در آن‌ها جمع شود. تمام مواد مغذی میوه ها  بیشتر در پوست آن ها ذخیره شده است.  مثلا  ویتامین سی موجود در پوست لیمو چند برابر بیشتر از گوشت آن است.  حتی افراد می توانند به راحتی  با رنده کردن پوست میوه ها در ماست و غلات  از آن ها بیشتر استفاده  کنند.

کد خبر 396839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.