مقطع کارشناسی ارشد در واحدهای شاخص علمی کاربردی ایجاد می‌شود

سرپرست دفتر گسترش آموزش عالی دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت: در رشته‌های صنعتی به طور محدودی پیگیر اخذ مجوز ایجاد مقطع کارشناسی ارشد تنها در مراکز شاخص که استاندارد بالایی داشته باشند هستیم که جزئیات آن هم در آینده مطرح می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیانوش بهرهی ظهر امروز (۵ شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: به منظور تکمیل ظرفیت خالی در پذیرش مهرماه با موافقت وزارت علوم و سازمان سنجش تکمیل ظرفیت در ۳۰ آبانماه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در سنوات قبل یک هزار و ۷۳ مرکز آموزش علمی کاربردی داشتیم، افزود: در راستای افزایش کیفیت آموزشی، ۳۰۹ مرکزی که از استانداردهای آموزشی لازم در استان‌ها برخوردار نبودند تعطیل شد.

سرپرست دفتر گسترش آموزش عالی دانشگاه علمی کاربردی کشور در خصوص مراکز دولتی، گفت: در کل کشور ۶۳۵ مرکز وابسته دولتی علمی کاربردی فعال هستند که در دو سال اخیر تلاش شد برای مراکز تعطیل شده جایگزین‌هایی درنظر گرفته شود که متقاضیان درخواست‌های خود را به این دانشگاه داده‌اند.

وی با تاکید بر لزوم ارتقای کیفیت آموزشی، اظهار کرد: وجود زیرساخت‌های لازم، محیط و امکانات برای واحدهای جدید الزامی است همچنین تحصیل در دو رشته به طور همزمان دانشجویان را هم که درخواست بسیاری داشت مصوب کردیم و به زودی شیوه نامه آن را به استان‌ها ابلاغ می‌کنیم.

بهرهی با اشاره به ایجاد مقطع کارشناسی ارشد، افزود: در رشته‌های صنعتی به طور محدودی پیگیر اخذ مجوز ایجاد مقطع کارشناسی ارشد تنها در مراکز شاخص که استاندارد بالایی داشته باشند هستیم که جزئیات آن هم در آینده مطرح می‌شود.

وجود ۸ مرکز تابعه علمی کاربردی در استان اصفهان

در ادامه این نشست، مهدی قیصری سرپرست دانشگاه علمی کاربردی اصفهان، اظهار کرد: برای اولین بار در اصفهان با تشکیل کمیته استقبال جشن استقبال از دانشجویان جدید را برگزار کردیم.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از واحدهای علمی کاربردی استان مشمول مصوبه شورای اداری شده و باید جایگزین شوند، افزود: امروز از مراکز جایگزین نظیر نقش جهان، بنیاد شهید و چهل ستون بازدید شد و موافقت اولیه با جایگزینی این موسسات صادر شده است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان با بیان اینکه اصفهان در رشته‌های هنری پتانسیل خوبی دارد، افزود: مرکز سیتی سنتر در رشته‌های هنری همچون انیمیشن، فیلم، سینما و گرافیک دارد همچنین شرکت آجر نماچین که بزرگترین شرکت تولیدی آجر است هم متقاضی راه‌اندازی واحد علمی کاربردی صنعتی است علاوه بر آن شهرک سلامت هم برای برخی رشته‌ها (غیر از پزشکی) متقاضی مرکز است که بازدیدهای لازم از این سه مجموعه صورت گرفت.

وی در پاسخ به خبرنگار ایمنا، مبنی بر لزوم تاسیس واحدهای علمی کاربردی شهرستانی گفت: در استان اصفهان هشت مرکز تابعه علمی کاربردی وجود دارد که این واحدها در شهرستان‌هایی چون مبارکه، زرین شهر، آران و بیدگل، گلپایگان، نجف‌آباد، تیران و کرون، علویجه و هرند است.

قیصری در ادامه این موضوع، تصریح کرد: تنها در شهرستان‌های غرب استان و سمیرم مرکز علمی کاربردی نداریم که در این مورد هم با پنج فرمانداری غرب استان مذاکراتی شده تا جهاد کشاورزی این مناطق رشته‌های مورد تقاضا را به مرکز تیران و کرون پیشنهاد دهند تا اقدامات لازم برای آنها انجام شود.

وی با بیان اینکه استاندارهای دانشگاه علمی کاربردی برای مراکز افزایش داشته است، تصریح کرد: این امر به دنبال مورد توجه واقع شدن کیفیت آموزش‌هاست و از این پس دانشگاه کیفی بیشتر مورد نظر است و تلاش می‌کنیم در استان از ظرفیت‌های موجود در مراکز استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین مراکز علمی کاربردی مختص مراکز فرهنگ و هنر بوده است، تصریح کرد: در صورتی که ادارات یا دستگاه‌های دولتی خواهان تاسیس مرکز باشند می‌توانند جایگزین مراکز منحل شده شوند همچنین نیروی انسانی این مراکز تعدیل نشده و تنها به مرکز جدید منتقل می‌شوند.

کد خبر 396837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.