برای توسعه کار و اشتغال باید برندهای محلی توسعه یابد

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید نگاه مسئولان و مردم به کار عوض شود و از ظرفیت های منطقه ای و محلی برای توسعه کار و اشتغال استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شاهین شهر و میمه عیسی منصوری در کارگروه اشتغال شهرستان شاهین شهر و میمه و در جمع جمعی از صنعتگران و تولیدکنندگان این شهرستان اظهار کرد: برای توسعه اشتغال و کارآفرینی باید بومی نگری و برنامه ریزی منطقه ای افزایش یابد، همراه با آن برندهای منطقه ای ایجاد کرد و طرح ها و برنامه های پنج ساله و ۱۰ ساله برای تولید، صنعت و اشتغال تدوین شود.

وی گفت: در کشور بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تسهیلات اشتغالزایی داریم و تاکنون بیش از ۲۳۰ هزار میلیارد ریال طرح تایید و به بانک ها معرفی شده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: به آن دنبال هستیم که با بازگشت این تسهیلات به بانک ها  در طول ۹ سال، دو مرحله دیگر از این تسهیلات استفاده و به متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کنیم.

وی افزود: با هماهنگی و تلاش کارگروه های اشتغال بدنبال حفظ صنایع، کارگاه ها، تولید و اشتغال های موجود هستیم تا صنایع تعطیل شده را راه اندازی کنیم.

منصوری گفت: در کشور سیستم و نظام حمکران اقتصادی مستقل همچون بخش های فرهنگی، دینی، امنیتی و نظامی نداریم و همین موضوع سبب شده تا پیشرفت و توسعه خوبی در این زمینه نداشته باشیم که نیاز است یک پوست انداری و تحول در سیستم اقتصادی داشته باشیم.

وی پس از شنیدن مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان اظهار کرد: برای سرعت دهی به رفع مشکل تولید، صنعت و اشتغال یک فرد تحصیل کرده و غیر شاغل در اداره ها برای رابط بین کارگروه اشتغال در دو شهرستان برخوار و شاهین شهر و میمه و وزارت کار معرفی می شود تا مشکلات بررسی و پیگیری شود و هر ماه یک جلسه بامسئول کمیته دبیرخانه مرکزی اشتغال کشور در شهرستان تشکیل و نتایج آن اعلام خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان های شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: شهرستان شاهین شهر و میمه ۱۰ شهرک و ناحیه صنعتی با بیش از دو هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ دارد که با توجه به مشکلات اقتصادی و تورم در تهیه مواد اولیه تولید به تعطیلی و بیکاری کارگران منجر شده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی افزود: پارسال در کارگروه اشتغال شهرستان بیش از ۲۹۰ طرح با بیش از ۲۹۰۰ نفر اشتغالزایی تصویب شده که ۸۷۴ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال تسهیلات در بخش های اشتغال پایدار روستایی، اشتغال فراگیر و اشتغال های خانگی مستقل و پشتیبان به آنها پرداخت شده و متاسفانه اعتبارات اشتغالزایی امسال در شهرستان بسیار کاهش یافته است.

کد خبر 396829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.