برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری در راستای اجتماعی شدن فضاها باشد

مدیرکل دفتر فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی‌ها در راستای اجتماعی شدن فضاها باشد، گفت: باید فضاهایی ایجاد شود که انسان‌ها بتوانند در این فضاها عشق ورزی، گفت‌وگو، تعامل و همدردی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وحید قربانی همشهری سبزواری صبح امروز (پنجشنبه) در دومین اجلاس مشورتی روسای کمیسیون‌های معماری و شهرسازی کلانشهرها و مراکز استان‌ها که به میزبانی شورای شهر مشهد برگزار شد، با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای شهرهای ایران بر اساس فلسفه نظری طراحی شده و امروز همه در حال نقد این نظریه هستیم، اظهار کرد: این در حالی است که ساختارهای سازماندهی شده ما جای خود باقی مانده است.

وی با بیان اینکه برای سازماندهی برنامه‌ریزی‌ها تغییر ساختارهایی را داشتیم و به دنبال آن وزارت راه و شهرسازی و ساختارهای ریزتر در شهرداری‌ها و دیگر نهادها ایجاد شد، اضافه کرد: همچنین به دنبال این امر تغییر نگرش از کالبد محوری به انسان محوری را در دستور کار قرار دادیم.

مدیرکل دفتر فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی‌ها در راستای اجتماعی شدن فضاها باشد، اضافه کرد: باید فضاهایی ایجاد شود که انسان‌ها بتوانند در این فضاها عشق ورزی، گفت‌وگو، تعامل و همدردی داشته باشند.

وی با بیان اینکه هنوز ساختارها برای ایجاد فضاهای عمومی ایجاد نشده است، ادامه داد: از معدودفضاهایی که برای این امر به وجود آمد نهاد شورایی بود که این نهاد تشکیل شد تا حکمروایی محلی را ایجاد کند و در قالب هویت شهری فعالیت کند.

مدیرکل دفتر فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور با بیان اینکه برنامه‌ریزی و طرح‌ها باید پویا باشد، ادامه داد: این در حالی است که طرح‌ها باید پویا باشد تا بتوان این طرح‌ها را به مقتضای زمان بازنگری کرد و این در حالی است که در حوزه شهرسازی برنامه‌های ایستایی داریم.

وی با بیان اینکه ما از شوراها انتظار استقرار نظارت جدی بر فرایندهای شهری را داریم، اضافه کرد: باید نقش مسئولان در پویایی فضاهای شهری دیده شود و در این زمینه پیگیری بیشتری راداشته باشیم.

وی با بیان اینکه اختیارات شهرداری‌ها و شوراهای شهر باید در کمیسیون ماده 5 افزایش یابد، افزود: برخی قصد محدودسازی فعالیت شهرداری‌ها در کمیسیون ماده 100 را دارند و این در حالی است که باید تغییر نگرش و ساختار داشته باشیم و در وزارت کشور این رویکرد وجود دارد.

کد خبر 396816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.