پیش بینی برف و یخبندان در استان اصفهان/ هوا ۱۰ درجه سردتر می شود

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با اشاره به نفوذ سامانه ناپایدار سرد و بارش زا از روز اواخر روز جمعه، گفت: بارش برف و باران به ویژه در مناطق غربی و جنوبی و کاهش محسوس دما تا ۱۰ درجه سانتی گراد در بیشتر مناطق استان پیش بینی می شود.

ابراهیم هنرمند در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ورود سامانه ناپایدار سرد و بارش زا از اواخر وقت جمعه در نیمه شمالی استان، اظهار کرد: از روز شنبه بارش برف و باران را به ویژه در مناطق غربی و جنوبی استان شاهد خواهیم بود.


وی با بیان اینکه این سامانه بارشی از روز شنبه تا دوشنبه بیشتر مناطق استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد، افزود: فعالیت این سامانه گاهی با کاهش دید افقی و مه آلودگی همراه است.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان همچنین از کاهش محسوس دما بین شش تا ۱۰ درجه سانتی گراد و یخ زدگی در سطح استان به ویژه نیمه شمالی در اوایل هفته آینده خبر داد.
هنرمند در ادامه به تداوم پایداری جوی طی ۲۴ ساعت آینده اشاره کرد و گفت: وضعیت جوی بیشتر مناطق استان در این مدت به صورت صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد ملایم خواهد بود.

وی با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده یک تا دو درجه سانتی گراد افزایش دارد، افزود: چوپانان با دمای ۲۲ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای هشت درجه سانتی گراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سرد ترین مناطق استان پیش بینی می شوند.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان اضافه کرد: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعات امروز به ۲۰ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما در خنک ترین ساعات صبح فردا به یک درجه سانتی گراد زیر صفر می رسد.

کد خبر 396813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.