به‌روزرسانی ۸۲ کاربری شهری در نقشه قزوین

معاون شهرسازی و معماری شهردار قزوین گفت: از ابتدای امسال ۸۲ مورد از کاربری‌های مختلف شهر در نقشه قزوین به‌روز رسانی شده است و در همین راستا ۱۴ لایه GIS شهری به منظور استفاده شهروندان تهیه و به‌روزرسانی شده است.

به گزارش ایمنا، حمید ضیائی با اشاره عملکرد اداره سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی (GIS) معاونن شهرسازی و معماری شهرداری قزوین از ابتدای سال جاری، اظهار کرد: تهیه نقشه محله‌بندی، منطقه‌بندی و ناحیه‌بندی جدید شهر قزوین در قالب چهار منطقه شهرداری، به‌روزرسانی نقشه‌های طرح تفصیلی بر اساس مصوبات کمیسیون ماده پنج در محیط نرم افزار GIS و تهیه نقشه طرح جامع شهر و برنامه در محیط نرم افزار GIS را از مهم‌ترین اقدامات این واحد بوده است.

وی ادامه داد: تهیه لایه‌های حریم و باغات و نواحی منفصل جهت قیمت گذاری کمیسیون ماده ۱۰۰ و بررسی، تهیه نقشه طرح تفصیلی خیرآباد و مشعلدار و تهیه نقشه استقرار آموزشگاه‌ها و مدارس غیرانتفاعی در شهر قزوین و تهیه نقشه مساجد سطح شهر از دیگر اقدامات این واحد است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار قزوین اضافه کرد: تهیه نقشه‌ زمین‌های خالی شهر بر اساس نقشه‌های به‌روزرسانی شده و تهیه و تصویب طرح ساماندهی محدوده‌هادی آباد انجام شده است.

ضیایی تهیه نقشه‌های اصلاحی و به‌روز نگه داشتن نقشه‌های شهری و تبدیل فرمت نقشه‌ها از محیط CAD به GIS را از وظایف اداره سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی عنوان و تصریح کرد: نظارت بر تهیه پروژه‌های نقشه‌برداری شهرداری در محیط GIS، تهیه بانک اطلاعات نقشه شهری، تهیه نقشه‌های اصلاحی محدوده شهری، به‌روز کردن نقشه طرح تفصیلی و اعمال تغییرات انجام شده، ارایه آمار و اطلاعات از کاربری‌ها و شبکه معابر و ارتباط مستمر با ادارت اجرایی استان در خصوص تبادل اطلاعات نقشه های پایه شهری از وظایف اصلی این اداره است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۸۲ مورد از کاربری‌های مختلف شهر در نقشه قزوین به‌روز رسانی شده است، افزود: در همین راستا ۱۴ لایه GIS شهری به منظور استفاده شهروندان تهیه و به‌روزرسانی شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار قزوین با بیان اینکه در این مدت ۲۱ مورد اطلاعات توصیفی در محیط GIS وارد شده است، اضافه کرد: همچنین در این مدت اطلاعات و نقشه های مورد نیاز در سیستم شهرسازی سرا نیز به‌روزرسانی شده است.

کد خبر 396809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.