اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به مترو اصفهان

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی گفت: مهمترین راهبرد اعتباری بانک مرکزی برای تامین مالی احداث خطوط مترو استفاده از اوراق مشارکت است.

سید علی اصغر میرمحمد صادقی ظهر امروز- پنجشنبه ۲۳ آبان ۹۸- در حاشیه بازدید از ایستگاه زینبیه خط دو متروی اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در حال حاضر شرایط استفاده از اوراق مشارکت برای شهرداری‌ها در کشور مطلوب است و قانون بودجه مجوز لازم را صادر کرده است همچنین سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور هماهنگی لازم را با بانک مرکزی انجام داده است.

وی تاکید کرد: شهرداری ها برای تامین منابع مالی احداث خطوط مترو اوراق مشارکت را منتشر می‌کنند و بانک مرکزی نیز قطعاً حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی ادامه داد: با توجه به اینکه پس از استان تهران، کلانشهر اصفهان پُر ترافیک‌ترین شهر کشور بشمار می‌رود، شرایط ویژه‌ای برای اصفهان در نظر گرفته شده است

وی اظهار کرد: استان‌های بزرگی همچون اصفهان به حمایت نیاز دارند و باید زیرساخت‌های آنها کامل شود تا در آینده حمل ونقل عمومی با شرایط ایده آل برای شهروندان فراهم شود.

میرمحمد صادقی با تقدیر از تلاش مسئولان اصفهان در زمینه توسعه حمل نقل عمومی، خاطرنشان کرد: در جلسه‌ امروز با مدیران شهری اصفهان مقرر شد با هماهنگی وزارت کشور ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت مازاد بر اعتبارات تصویب شده قبلی به متروی اصفهان اختصاص یابد.

وی گفت: بانک مرکزی در زمینه اعطای تسهیلات و اوراق مشارکت نهایت همکاری را با شهرداری‌ها دارد و مجوزهای لازم را صادر می‌کند؛ به ویژه برای ایجاد زیرساخت‌های مترو حساس هستیم و در این زمینه تاکید می‌کنیم.

کد خبر 396808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.