سرانه فضای سبز چابهار از میانگین کشوری کمتر است

شهردار چابهار گفت: میانگین فضای سبز شهری کشور ۹ مترمربع به ازای هر شهروند است، اما سرانه فضای سبز شهر چابهار از این مقدار کمتر است.

محمد یونس حقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سرانه فضای سبز شهر چابهار ۵.۵ متر به ازای هر شهروند است.

وی اضافه کرد: میانگین فضای سبز شهری کشور ۹ مترمربع است و بر همین اساس، سرانه فضای سبز شهر چابهار از استاندارد کشوری کمتر است.

شهردار چابهار با اشاره به آبیاری فضای سبز این شهر، خاطرنشان کرد: برای این منظور از آب چاه غیر شرب استفاده می‌شود.

حقانی با اشاره به مساحت پارک‌های شهر چابهار، تصریح کرد: در حال حاضر ۳۳۳ هزار مترمربع پارک در این شهر وجود دارد که شهروندان و مسافران در ایام مختلف هفته از فضا و امکانات آن‌ها استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به مهم‌ترین طرح‌های شهرداری چابهار در سال ۹۸ برای ساماندهی و بهسازی فضای سبز شهری، تصریح کرد: تکمیل پارک خیابان حافظ، طراحی و اجرای قسمتی از میدان پیامبر اعظم و احداث پارک خیابان دریا و امیرالمومنین از جمله این طرح‌ها است.

شهردار چابهار ادامه داد: بهسازی و تجهیز پارک بانوان، تکمیل پارک خلیج و انجام عملیات اجرایی بخشی از پارک بهاران از دیگر طرح‌های اجرایی پیش‌بینی شده در حوزه فضای سبز شهری چابهار در سال ۹۸ است.

حقانی یادآور شد: در سال گذشته اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال و در سال ۹۸، سه میلیارد ریال به حوزه فضای سبز شهری چابهار اختصاص داده شد.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های مناسب‌سازی پارک‌ها و فضای این شهر برای استفاده معلولان و افراد توانخواه، اظهار کرد: تاکنون ۶.۹ درصد از پارک‌های چابهار به این منظور مناسب‌سازی شده است و اجرای طرح‌های عمرانی به این منظور ادامه دارد.

کد خبر 396790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.