چند نکته برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب

این روزها حجم تنوع رنگ، طرح و جنس کاغذ دیواری‌ها آنقدر زیاد است که انتخاب را سخت می‌کند. اما اگر قبل از خرید، به چند نکته توجه کنید، انتخاب برایتان راحت تر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این که کدام طرح برای فضای مورد نظر مناسب تر است و یا کدام سبک از طرح و نقش ها مورد علاقه شماست، کاغذ دیواری را برای چه محیطی می خواهید و قرار است بر روی کدام دیوار نصب شود از اولین مواردی است که به آن توجه می‌کنید، اما نکاتی هستند که هنگام خرید و انتخاب کاغذ دیواری، توجه به آنها کار شما را آسان تر می کند که در ادامه به برخی از این نکات و قوانین اشاره می کنیم. 

۱_ قبل از انتخاب کاغذ دیواری به رنگ وسایل خانه توجه کنید. هماهنگ نبودن رنگ و نوع کاغذ دیواری با سایر وسایل خانه به ویژه مبلمان، محیط را بی نظم و خسته کننده نشان می‌دهد و احساس آشفتگی ایجاد می‌کند. از تاثیر رنگ‌ها بر محیط و موارد استفاده آن‌ها در مکان‌های مختلف آگاه باشید. رنگ کاغذ دیواری باید با روحیه اعضای خانواده متناسب باشد زیرا هر کدام از انها حس متفاوت را القا می کنند.

۲_ کاغذ دیواری با رنگ تیره، اتاق های بزرگ را کوچکتر نشان می‌دهد و حس آرامش را القا می‌کند. در مقابل، کاغذ دیواری با رنگ‌های روشن، محیط را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد و علاوه بر ایجاد حس ملایم و دوستانه، انرژی و پویایی به فضا می‌بخشد.

۳_  کاغذ دیواری‌های گلدار، فضاهای کوچک را بزرگ تر نشان می‌دهند. طرح‌های بزرگ هم اتاق‌های خیلی بزرگ را معقول تر جلوه می‌دهند. در مقابل طرح‌های کوچک، به فضا حس بزرگی و وسعت می‌دهد و کاربرد آن در اتاق های کوچک بیشتر است. 

۴_ خطوط عمودی، ارتفاع سقف و دیوارها را بلندتر نشان می‌دهد و خطوط افقی اتاق را کشیده تر می‌کند. بر همین اساس، برای فضاهای کوچک  یا دارای سقف کوتاه مناسب تر هستند.

۵_ بهتر است کاغذ دیواری اتاق نشیمن از الیاف طبیعی و پارچه ای باشد تا یک حس دوستانه و صمیمی را منتقل کند. در اتاق کودکان از کاغذ دیواری با طرح های عروسکی و رنگ های درخشان استفاده کنید. این رنگ ها باعث ایجاد انرژی و هیجان در کودکان می شوند. 

کد خبر 396785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.