راه‌اندازی ۲ اداره ورزش و سلامت در شهرداری کرج

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج از راه اندازی دو اداره ورزش و سلامت در این سازمان خبر داد و گفت: پیگیری مطالبات سلامت و بهداشت اهالی شهر به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا رحیمی در همایش روز جهانی دیابت که در کرج برگزار شد با بیان اینکه دیابت و ناهنجاری‌های کلیوی بیماری‌های خاموش است، اظهار کرد: اشخاص مبتلا به این بیماری‌ها نسبت به بیماری خود آگاهی کافی ندارند.

وی در ادامه افزود: بیماری‌های دیابت و ناهنجاری‌های کلیوی در زمانی از پیشرفت بیماری شناسایی می‌شود که امکان کنترل و یا درمان آن‌ها سخت‌تر است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج گام نخست برای ارتقای سطح سلامت شهروندان را اجرای طرح دوشنبه‌های ورزشی دانست و عنوان کرد: این طرح در منطقه یک شهرداری کرج و پارک ایران زمین عظیمیه اجرایی شد.

رحیمی از راه اندازی دو اداره سلامت و ورزش در سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری کرج خبر داد و گفت: پیگیری مطالبات سلامت و بهداشت شهروندان از مهم‌ترین اقدامات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج است.

وی گفت: لازم است برای افزایش آگاهی جامعه و جلوگیری از افزایش ابتلا به بیماری‌های دیابت و کلیوی باید اعضای خانواده به عنوان سفیران سلامت در جامعه شهری تحت آموزش قرا گیرند.

 رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج با بیان اینکه در دنیا بیش از ۴۳۰ میلیون و در ایران حدود پنج میلیون نفر مبتلا به بیماری دیابت هستند، تصریح کرد: خطر افزایش ابتلا به این نوع بیماری‌ها در کمین افراد با شرایط سنی متفاوت حتی نوزادان است.

رحیمی با بیان اینکه طبق آخرین بررسی و پالایش صورت گرفته در جمعیت دانش آموزی شهر کرج بالغ بر ۶۰۰ نفر مبتلا به بیماری دیابت هستند، خاطرنشان کرد: مصرف نامناسب خوراکی‌های قندی و نیز اختلال در آنزیم های بدنی از دلایل اصلی بروز آن شمرده می‌شود.

کد خبر 396783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.