انتقال مشاغل مزاحم شاهرود به خارج از شهر

شهردار شاهرود گفت: طبق برنامه‌ریزی پس از فراهم شدن زیرساخت های لازم و رعایت حقوق اصناف، واحدهای خدماتی مزاحم فضای شهر به محل‌های مشخص شده و قابل دسترس برای مردم در خارج از شهر منتقل می شوند.

به گزارش ایمنا، محسن احمدی اظهار کرد: با استفاده از نرم افزارهای جدید در شهرداری هم دسترسی شهروندان به اطلاعات آسان می شود و هم می‌توانند درخواست‌های خود مانند صدور پروانه را از طریق نرم‌افزار ارسال و پاسخ آن را نیز از همان روش دریافت کنند.

وی پیگیری برای تبدیل عکس‌های هوایی به نقشه را یکی از اقدامات شهرداری برشمرد و افزود: شاهرود نخستین شهری است که طرح محله بندی را آماده و به وزارت کشور فرستاده است.

شهردار شاهرود از برنامه‌ریزی برای خروج صنف‌های مزاحم به خارج از شهر خبر داد و گفت: پس از فراهم شدن زیرساخت های لازم و رعایت حقوق اصناف، این واحدهای خدماتی به محل‌های مشخص شده و قابل دسترس برای مردم منتقل می شود.

احمدی با تاکید بر اهمیت اعتمادسازی بین مردم نسبت به شهرداری، تصریح کرد: در حالی که آمار صدور پروانه در شهرهای اطراف به دلیل شرایط اقتصادی در سال جاری کاهش یافته است، در شاهرود این آمار با افزایش رو به رو بود.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم سه جانبه میان شهرداری، اداره ثبت اسناد و املاک و نظام مهندسی شاهرود، یادآور شد: بر اساس این تفاهم نامه برای اعطای پایان کار، نظام مهندسی بررسی دقیقی انجام می‌دهد و نیازی به حضور کارشناسان شهرداری نیست.

شهردار شاهرود با بیان اینکه تعداد پایان کارهای صادر شده در این شهر در دو سال گذشته را ۷۲۳ فقره بوده است، گفت: در این مدت ۱۴ هزار و ۷۳۵ بازدید، ۲۷۸ اصلاح سند، ۲۹ تفکیک، حدود ۳۰۰ اصلاح پروانه و ۸۴ تمدید پروانه انجام شد.

احمدی با اشاره به طولانی بودن زمان برگزاری نشست‌های کمیسیون ماده پنج پس از استقلال اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان، خاطرنشان کرد: تشکیل این نشست‌ها در شاهرود اتفاق خوبی است، اما به دلیل حجم کار مسئولان استان و برنامه‌ریزی برای سفر آن‌ها، زمان منظم شدن برگزاری نشست‌ها مدتی طول می‌کشد، اما باید برای رسیدگی به درخواست شهروندان اهتمام بیشتری وجود داشته باشد.

وی  از تملک طرح ستاره شرق توسط شهرداری خبر داد و گفت: با پیگیری واحد حقوقی پس از تملک، پیمانکار طرح برکنار شده و به زودی برای حضور پیمانکار جدید برنامه‌ریزی می‌شود.

شهردار شاهرود با بیان اینکه در دو سال گذشته بیش از ۲۰۰ مورد تملک، تخریب و رفع خطر در سطح شهر انجام شد، تصریح کرد: در این مدت ۲۰ هزار و ۵۰۰ نامه به واحد حقوقی شهرداری فرستاده شد.

احمدی با اشاره به حفظ و توسعه فضای سبز شهری، عنوان کرد: تولید و کشت ۶۵ هزار نهال به صورت واکاری و توسعه، خرید و کشت میلیون‌ها بوته گل در چهار فصل سال با رویکرد طراحی جدید، سم پاشی به موقع برای مهار بیماری‌های عمومی و خاص درختان از دیگر اقدامات شهرداری است.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته ۴۰۰ کیلومتر خط مستقیم آب خام طراحی، خریداری و اجرا شد در حالی که تا پیش از این فقط ۳۲۰ کیلومتر خط لوله در سطح شهر اجرا شده بود.

شهردار شاهرود هوشمندسازی فضای سبز را از مهمترین برنامه‌های شهرداری برشمرد و تصریح کرد: در خیابان‌هایی که به چنین سامانه‌ای مجهز می‌شود به طور خودکار در زمان مورد نیاز آبیاری درختان انجام شده و در صورت تشخیص بیماری به مرکز اطلاع داده می‌شود.

کد خبر 396776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.