ارایه ۵۵ لایحه درآمدی به شورای شهر اصفهان در سال‌جاری

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان گفت: امسال حدود ۵۵ لایحه درآمدی که به بیشتر آنها پایدار است، در حال تدوین بوده و به شورای شهر تقدیم خواهد شد که امیدواریم مورد تایید نماینده عالی دولت در استان قرار گیرد.

مرتضی طهرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری اصفهان سال گذشته حدود ۲۵ لایحه درآمد پایدار را تقدیم شورای اسلامی شهر کردکه خوشبختانه مورد تایید و تصویب نماینده عالی دولت در استان قرار گرفت.

وی افزود: یکی از روش‌های افزایش درآمدهای پایدار شهرداری استفاده از منابع یا روش‌های تامین مالی جدید همچون ایجاد صندوق تامین مالی پروژه‌ها است، بدین ترتیب که ارزیابی اقتصادی پروژه‌های شهری انجام و در بورس عرضه می‌شود تا شرکت‌ها یا اشخاص، سهام پروژه‌ها را خریداری و تامین منابع مالی پروژه‌ها انجام شود.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان ادامه داد: صندوق تامین زمین و ساختمان نیز نوعی از تامین منابع مالی به شمار می‌رود زیرا با توجه به اینکه شهرداری زمین و پروانه در اختیار دارد، می‌تواند به عنوان آورده خود عرضه کند و پروژه تعریف شده را در صندوق زمین و ساختمان بورس وارد کند تا سرمایه‌گذاران بلوک‌های صندوق زمین و ساختمان را خریداری کرده و به این طریق منابع مالی پروژه‌ها تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان در حال مشورت گرفتن از مشاوران مالی است تا بعضی از روش‌های تامین منابع مالی پروژه‌ها را اجرایی کند.

طهرانی گفت: سیستم شهرداری اصفهان درآمد و هزینه است و تفاوت زیادی با سیستم صرفاً هزینه‌ای دستگاه‌های دولتی که منابع مالی خود را از دولت دریافت می‌کنند، دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان در حال حاضر به لحاظ درآمدی شرایط خوبی دارد، تصریح کرد: خوشبختانه درآمدهای شهرداری به نحو مطلوب حاصل شده و بدهی‌های گذشته سروسامان یافته به طوری که در حال حاضر بدهی جاری نداریم.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان تاکید کرد: مردم باید بدانند درآمدهای شهرداری همچون بلیت اتوبوس، مترو، هزنیه جمع آوری پسماندها و ... متناسب با هزینه‌ها و تورم افزایش می یابد تا بتوانیم هزینه نگهداری شهر را با استانداردهای مطلوب داشته باشیم.

کد خبر 396757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.