فروش بلیت در پایانه امام رضا(ع) ممنوع شد

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد گفت: طرح حذف دلالان و ممنوع شدن فروش بلیت درپایانه امام رضا(ع) برای اولین بار در کشوراز ۲۶ آذرماه اجرایی خواهدشد.

به گزارش ایمنا، خلیل الله کاظمی دراین باره اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که زائران با آن روبه رو بوده و از آن گلایه دارند حضور دلالان در پایانه امام رضا (ع) و تهیه بلیت است.

وی افزود: برهمین اساس طرح حذف دلالان و ممنوع شدن فروش بلیت در پایانه از سوی شرکت ها با همکاری، دادستانی، پلیس راهور، نیروی انتظامی، انجمن صنفی دفاتر خدماتی و انجمن صنفی شرکت های مسافربری در دستور کار قرار گرفت.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد با بیان اینکه براساس این طرح بانصب گیت های ورودی در سالن های پایانه ورود مسافران به سالن ترانزیت و جایگاه اتوبوس ها تنها با بلیت مقدور خواهد بود، تصریح کرد: براین اساس در حال حاضر بیشتر گیت های ورودی نصب و سالن ترانزیت در پایانه امام رضا(ع) ایزوله شده اند.

وی تصریح کرد: در کنار نصب گیت های ورودی تمامی راه های ورود به جایگاه های سوار و پیاده شدن مسافران به اتوبوس مسدود شده و تنها افرادی که بلیت به نام خودشان را در اختیار دارند با اسکن بارکد بلیت توسط گیت های ورودی می توانند به سالن ترانزیت و جایگاه های اتوبوس وارد شوند و دسترسی دلالان به این قسمت ها عملا قطع خواهد شد.

کاظمی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات در پایانه تهیه بلیت است، اکنون با مراجعه مسافر به پایانه امام رضا(ع) تعداد زیادی از دلالان به اطراف وی هجوم آورده و یا مسافر را به یکی از شرکت های مسافر بری مستقر در پایانه برای تهیه بلیت می برند و یا با حضور در جایگاه اتوبوس ها مسافر را سوار اتوبوس می کنند که این موارد مشکلاتی را از قبیل نرخ بلیت یا بیمه مسافر در حین سفر در پی داشت.

وی گفت: برای رفع این مشکل نیز فروش بلیت از سوی شرکت ها در پایانه ممنوع و همانند فرودگاه بلیت تنها یک ساعت قبل از حرکت اتوبوس و در صورت خالی بودن ظرفیت، از طریق یک کانتر مشترک برای تمامی شرکت های مسافربری به فروش خواهد رسید.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد افزود: بر این اساس زائران و مسافران باید بلیت خود را پیش از سفر از طریق سایت های اینترنتی فروش بلیت، آژانس ها و دفاتر هواپیمایی تهیه کنند.

وی تصریح کرد: برای تشویق زائران و مسافران افرادی که بلیت برگشت خود را قبل از آغاز سفر و از مبدا از طریق اینترنتی تهیه کنند ۱۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

کاظمی ادامه داد: درحال حاضر زیرساخت های اجرای این طرح در پایانه امام رضا(ع) آماده شده و بیشتر گیت های ورودی نصب شده اند و طبق برنامه ریزی های انجام شده ۲۶ آذرهم زمان با روز حمل ونقل این طرح اجرایی و دلالان از پایانه امام رضا(ع) حذف و فروش بلیت ممنوع خواهد شد.

کد خبر 396756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.