ارتباط بین حجم عضلانی و بیماری‌های قلبی چیست؟

بررسی‌های اخیر محققان نشان می‌دهد هرچه حجم عضلانی افراد کمتر باشد، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معمولا همه افراد با افزایش سن، حجم عضلانی خود را به طور طبیعی از دست می‌دهند. نتایج بررسی‌های محققان نشان داده است حجم عضلانی مردان بعد از ۳۰ سالگی هر ۱۰ سال سه تا پنج درصد کاهش پیدا می‌کند، اما خبر خوش اینکه افراد می‌توانند با ورزش‌کردن مانع پیشرفت این روند شوند.

گروهی از محققان اسپانیایی و استرالیایی به همراه پژوهشگران یونانی به منظور بررسی رابطه بین حجم عضلانی و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، مطالعه‌ جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، اطلاعات پزشکی دو هزار و ۲۰ فرد را با میانگین سنی ۴۵ سال بررسی کردند؛ نیمی از شرکت‌کنندگان این مطالعه را مردان و نیمی دیگر را زنان تشکیل می‌دادند و هیچ‌کدام از این افراد در ابتدای مطالعه به بیماری قلبی مبتلا نبودند.

افراد شرکت‌کننده اطلاعاتی در مورد سبک زندگی خود شامل رژیم غذایی، تمرینات ورزشی روزانه، وزن، فشار خون، نشانگرهای التهابی و مقدار چربی خون در اختیار محققان قرار دادند. علاوه بر این پژوهشگران حجم عضلانی افراد را بر حسب قد و وزن آن‌ها ارزیابی کردند. این مطالعه ۱۰ سال طول کشید؛ در طول این مدت ۲۷۲ نفرد  از شرکت‌کنندگان به بیماری‌های قلبی عروقی مانند سکته مغزی و سکته مغزی خفیف مبتلا شدند.

محققان دریافتند مردان چهار برابر بیشتر از زنان به بیماری‌های قلبی عروقی مبتلا شدند. همچنین یافته‌های جدید حاکی بود که هر چه حجم عضلانی مردان کمتر باشد، خطر ابتلا به امراض قلبی در آن‌ها بیشتر است. مردانی که در ابتدای مطالعه حجم عضلانی بیشتری  داشتند، ۸۱ درصد کمتر از افرادی که حجم عضلانی کمتری داشتند در معرض بیماری‌های قلبی عروقی مانند سکته قلبی و مغزی، فشار خون بالا، دیابت و چاقی مفرط قرار گرفتند.

کد خبر 396750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.