نمایشگاهی برای کودکان آسیب دیده

رنگ بر بوم می‌نشیند تا رویایی در ذهن را شکلی از جنگ قلم و رنگ ببخشد. بوم و رنگ، اما بهانه ای است برای ترسیم زیبای واقعیت به زندگی بچه‌ها. تمام این نقش‌ها که بر بوم‌ها جا خوش کردند از دردی مشترک به نام کودکان کار و آسیب دیده سخن می‌گویند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کودکان مهم‌ترین اعضا جامعه‌اند که القابی مانند "کار" و "آسیب‌های اجتماعی" به هیچ عنوان اندازه قلب کوچک آن‌ها نیست. حالا در گالری شماره دو و سه کتابخانه مرکزی نقاشی‌هایی آویزان شده که‌ رویای حقیقت بخشیدن به رویای کودکان کار و آسیب دیده را دارند. دومین نمایشگاه و حراج آثار هنری رویای کودکان با هدف حمایت از تحصیل، سلامتی، بیمه عمر کودکان‌ کار و آسیب دیده برگزار شد.

کوروش محمدی در این‌ مراسم گفت: از کارگروه مقابله با کار کودکان و تمام همکارانم در سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان‌ تشکر می‌کنم. هنر پیوند عمیقی با همدلی، عشق و ایثار دارد، هنرمندان امروز عشق خود را نشان دادند و آثار خود را به کودکان هدیه کردند.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان ادامه داد: به کجا رسیدیم که کودک ما به دنبال نان شب رفته و از روند طبیعی کودکی محروم شده. همه ما در شکل گیری کودکان کار سهیم هستیم‌ و نباید خود را مبرا کنیم. نباید منتی بر سر کودک کار بگذاریم و همه وظیفه‌ای در قبال کودکان کار عهده داریم.

وی با بیان اینکه " ۳۰۰ هنرمند آمدند و برای این نمایشگاه اثر کشیدند" تأکید کرد: این تعداد از هنرمندان مشهور و گمنام شهر پای کار آمدند و در نهایت ۱۸۰ اثر داوری و برای نمایش انتخاب شد. تمام عواید فروش نمایشگاه برای اهداف ذکر شده صرف خواهد شد و یک ریال از آن‌ جای متفرقه خرج نخواهد شد.

محمدی افزود: کارگروه مقابله با کودکان کار موظف شده تا لیستی از کمبودها و نیازهای کودکان کار از تحصیل تا درمان را به معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اعلام‌ کند. 

شهروندان متخیل به بار آوریم، نه متوهم

در ادامه محمد عیدی در این مراسم اظهار کرد: در حوزه روانشناسی باور مسئله‌ای به نام "گذر از خودبینی به دگربینی وجود" دارد. اگر انسان‌ها را به دودسته مطلق انگار و تجربه باور تقسیم‌ کنیم، انسان مطلق انگار هیچگاه جز خود کسی را نمی‌ ببند. بنابراین باید انسان‌های تجربه باور تربیت کرد و اصفهان خاستگاه این رویکرد است.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان ادامه داد: می‌توانیم که هنر را برای خود هنر بدانیم، اما اگر هنر برای هنر باشد تبدیل به مفهومی‌ انتزاعی به دور از واقعیت جامعه خواهد بود. در زمان‌ رنسانس هنرمندان موفق دغدغه‌های اجتماعی داشتند. از هنر باید در راستای راهبردهای بهزیستی فرهنگی‌ و اجتماعی در شهر استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه "کودکان باید دیده و شنیده شوند" تصریح کرد": گابریل گارسیا مارکز می گوید دو بال به کودک بدهید خودش پرواز را بلد است. باید شهروندان متخیل به بار آوریم نه شهروندان متوهم. تخیل در مدیریت شهری نیز می تواند کاربرد داشته باشد. با استفاده از تخیل می‌توان رویای کودکان را واقعی و دنیای خود را زیباتر کنیم. 

با اشاره به اقتصاد فرهنگ تاکید کرد: اقتصاد فرهنگ مقوله بسیار مهمی است و سه برابر صنعت خودروسازی در آلمان درآمد پایدار کسب کرده است. اقتصاد فرهنگ بخش مهمی از اقتصاد است که باید توجه ویژه به آن داشت.

به گزارش ایمنا، در این‌ نمایشگاه ۱۱۹ اثر به نمایش گذاشته شده‌ و قیمت پایه هر کدام نیز ۶۰۰ هزار تومان است. 

کد خبر 396741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.