آب تصفیه‌خانه گلپایگان کاملا سالم و بهداشتی است

مدیر آبفا گلپایگان گفت: آب تصفیه خانه شهرستان گلپایگان کاملا سالم و بهداشتی است و از آن سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر و ۱۲ روستا و برخی روستاهای کنار رودخانه این شهرستان بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از گلپایگان، ناصر دهقادنی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از محل تصفیه خانه آب گلپایگان ۵۰ درصد به روستاهای کنار رودخانه‌ آب انتقال داده می‌شود.

مدیر آبفا گلپایگان گفت: ساخت تصفیه خانه آب گلپایگان و طرح آبرسانی به سه شهر و ۱۲ روستا و تعدادی از روستاهای کنار رودخانه بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان هزینه در برداشته است.

دهقادنی افزود: امسال سه میلیارد تومان برای خرید سیستم هوشمندسازی شبکه، مخازن و تأسیسات آبرسانی هزینه شده است و به زودی برای اجرای طرح آن پیمانکار انتخاب می‌شود.

وی تصریح کرد: آب تصفیه خانه گلپایگان بهترین کیفیت را دارد و پس از افتتاح، دستگاه‌های تصفیه آب از منازل جمع آوری شد.

مدیر آبفا گلپایگان افزود: به دلیل استفاده نکردن از کود شیمیایی در کشاورزی گلپایگان ، آلودگی آب و خاک نداریم. آب تصفیه شده با آب چاه تفاوت دارد.

دهقادنی تصریح کرد: از نظر سازمان بهداشت جهانی میزان سرانه آب مصرفی برای هر نفر در یک شبانه روز ۵۰ لیتر است، اما در گلپایگان در سال ۱۳۶۹سرانه آب مصرفی برای هر نفر، ۲۸۵ لیتر بوده که سال گذشته به ۲۶۰ لیتر رسیده است البته مقداری از این میزان آب مصرفی برای دام‌ استفاده شده است.

وی تأکید کرد: باید فرهنگ سازی مدیریت مصرف بهینه آب هم‌چنین اصلاح شبکه و انشعابات و هوشمند سازی در شبکه آب شهری انجام شود.

مدیر آبفا گلپایگان با اشاره به اینکه شبکه بهداشت و درمان بر شبکه آب شهری گلپایگان نظارت کامل دارد، افزود: امسال تاکنون ۶۰۰ مورد کلرسنجی روی آب سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر انجام و همچنین ۵۰ مورد آزمایش تشخیص میکروب به صورت ماهیانه انجام می‌شود.

کد خبر 396727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.