امسال آبرسانی سیار به روستاهای گلپایگان انجام نشده است

مدیر آبفای روستایی گلپایگان گفت: در تابستان پیک مصرف آب در روستاهای شهرستان گلپایگان به ۴۵ لیتر در ثانیه می‌رسد بنابراین مجبوریم از منابع زیر زمینی برداشت داشته باشیم.

علی‌اصغر دهقانی در گفت و گو  با خبرنگار ایمنا از گلپایگان با بیان اینکه امسال به هیچ کدام از روستاهای شهرستان آبرسانی سیار نداشتیم، اظهار کرد: آب روستاهای کنار رودخانه گلپایگان از منابع زیر زمینی تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمستان پیک مصرف آب ۲۵ لیتر در ثانیه است در حالی که در تابستان پیک مصرف آب روستاها به ۴۵ لیتر در ثانیه می‌رسد بنابراین مجبوریم از منابع زیر زمینی برداشت داشته باشیم، گفت: سرانه مصرف آب در روستاها در طول شبانه روز ۴۲۰ لیتر است.

مدیر آبفای روستایی گلپایگان گفت: احداث مخزن آبرسانی به مسکن‌های مهر و خط انتقال آب به روستاهای کنار رودخانه، رباط سرخ و جلگه در حال اجرا است.

دهقانی تصریح کرد: برای جلوگیری از شکستگی لوله‌های آب روستاها تاکنون سه فشار شکن نصب شده و هفت فشار شکن دیگر باید نصب شود.

وی با بیان اینکه امسال تاکنون با همکاری دهیاری‌ها و شوراها هشت کیلومتر از لوله‌های فرسوده آب در روستاها تعویض شده است، تصریح کرد: منشأ‌ ۳۰ درصد خسارت به ساختمان امام زاده ابولفتوح وانشان مربوط به فرسودگی خطوط آبفای روستایی است.

کد خبر 396724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.