دومین سیل بزرگ تاریخ ونیز به وقوع پیوست

در هفته جاری یکی از بی‌سابقه‌ترین سیل‌های ایتالیا در ۵۰ سال گذشته، در شهر ونیز به وقوع پیوست.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در پی بارش شدید باران بیش از ۸۵ درصد از شهر ونیز دچار آب‌گرفتگی شدید شد و ارتفاع آب در آن به یک متر و ۸۷ سانتی‌متر رسید و دو قربانی به جای گذاشت. در پی این حادثه، بسیاری از شهروندان و گردشگران ونیز در جستجوی یافتن پناهگاهی امن برای فرار از سیل و نجات جان خویش هستند.

ونیز جزیره‌ای در شمال ایتالیاست که در خلیجی از تالاب ونتزیا در نزدیکی دریای آدریاتیک قرار گرفته ‌است و به شهر کانال‌ها معروف است. پس از وقوع سیل، مردم از طریق مسیرهای مرتفع به تردد در داخل شهر می‌پردازند و این در حالی‌است که بسیاری از مراکز مهم شهر نظیر فروشگاه‌ها، قهوه‌خانه‌ها، رستوران‌ها، جاذبه‌های گردشگری و حتی مدارس تعطیل است.

پس از این حادثه لوئیجی برونیارو، شهردار ونیز، وضعیت اضطراری اعلام کرده است و بحران آب وهوایی را به عنوان عامل اصلی وقوع این حادثه معرفی کرد. برنیارو از دولت ایتالیا خواست از مساعدت‌های مالی فوری به این شهر دریغ نکند چرا که سیل هزینه‌های زیادی را برای ونیز به بار آورده است؛ بسیاری از هتل‌ها، آثار تاریخی ، جاذبه‌های گردشگری و حتی مدارس و مهدکودک‌ها دچار آب‌گرفتگی شدید شده است و ترمیم آن‌ها هزینه هنگفتی را در برخواهد داشت.

مسئولان شهر ونیز به منظور نجات جان مردم این شهر، بسیاری از آن‌ها را به هتل‌های تاریخی منتقل کرده‌اند. علاوه‌براین، پلیس‌های ساحلی این شهر، قایق‌های بسیاری را به عنوان آمبولانس‌های آبی برای کمک به مردم به کار گرفته‌اند.  با این حال تا کنون جسد دو نفر از ساکنان در اثر سیل در خانه‌هایشان کشف شده است که یکی از این دو نفر پیرمردی بوده است که بخاطر آب‌گرفتگی خانه‌اش دچار برق‌گرفتگی شده است.

کد خبر 396718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.