مرکز آموزش هامبورگ "بی نهایت" می‌شود

معماران آینده‌نگر آلمانی با همکاری جمعی از کشاورزان کلانشهر هامبورگ، دومین شهر بزرگ آلمان، یک مرکز آموزشی پایدار طراحی کرده‌اند که انرژی مورد نیاز خود را به طور کامل از پنل‌های خورشیدی تامین می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز آموزشی جدید که LIFE Hamburg نام دارد، ظرفیت هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز را خواهد داشت. ساختمان LIFE Hamburg که با الهام از طبیعت ساخته خواهد شد شکلی شبیه به علامت بی‌نهایت در ریاضی را خواهد داشت که از دو دایره به‌هم چسبیده تشکیل می‌شود. باغ‌هایی فراخ پشت بام ساختمان آموزشی هامبورگ را در خود محصور خواهد کرد که سازندگان قرار است در این باغ‌ها سبزیجات خوراکی بکارند تا در نتیجه مواد غذایی مورد نیاز ساکنان آن را تامین کنند.

نمای سبز بیرونی و بام سازه نیز پوشیده از سیستم‌های تولید انرژی خورشیدی خواهد بود که علاوه‌ بر تامین پایداری برای ساختمان، از خاصیت جذب دی‌اکسید کربن هوا به خود نیز برخوردار است. مرکز آموزشی LIFE Hamburg فضایی با مساحت ۱۲ هزار متر مربع را به خود اختصاص خواهد داد و در ساخت آن از مواد طبیعی استفاده خواهد شد.

سازندگان این مرکز برای ایجاد سازگاری بین این ساختمان و محیط اطراف آن در نظر دارند سازه را در گیاهان سبز، به‌خصوص سبزیجات و گیاهان خوراکی، محصور کنند. در طراحی این بنای شگفت‌انگیز بر پنج عنصر موجود در طبیعت، یعنی امواج، بادها، یاخته‌ها، شاخه‌های درختان و آشیانه‌های پرندگان تمرکز شده است. این عناصر، از بالکن‌های موج‌مانند گرفته تا سیستم‌هایی شبیه به شاخه‌های درختان و سقف‌هایی مانند کندوی عسل در سراسر ساختمان قابل مشاهده است.

سازندگان مرکز آموزشی LIFE Hamburg  در نظر دارند ساختمان را به گونه‌ای طراحی کنند که در آن مراکز مختلف آموزشی برای تمام سنین، ۸۰۰ کودک و ۸۰۰ بزرگسال، احداث شود. این افراد با در نظر گرفتن اهداف مختلف قصد دارند فضاهای آموزشی را با اشکال و اندازه‌های مختلف بسازند. سطح روشنایی اتاق‌های ساختمان بسته به هدف کاربردی آن، میزان فضای باز و حتی فضای سبز آن‌ها نیز با هم متفاوت خواهد بود.

معماران برای بازده تبدیل انرژی ساختمان از یک نوع چوب بسیار مقاوم بهره خواهند گرفت و مرکز آموزشی را به گونه‌ای طراحی می‌کنند که از نور طبیعی برای روشن‌سازی فضای داخلی استفاده ‌کند.   

کد خبر 396712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.