ثبت حماسه ۲۵ آبان در شناسنامه شهر

برنامه "شناسنامه شهر" همزمان با ۲۵ آبان ماه روز حماسه و ایثار اصفهان در دو بخش، ۷:۳۰ صبح در گلستان شهدا و ۱۸:۳۰ در پل خواجو اجرا می شود.

به گزارش ایمنا، مردم اصفهان در حماسه ۲۵ آبان ۶۱، بیش از ۳۷۰ شهید عملیات محرم را تشییع کردند و امام خمینی (ره) در فرازی از سخنرانی سوم آذر ماه سال ۶۱ است، درباره این روز و حماسه مردم اصفهان فرمودند: "در کجای دنیا جایی را مثل اصفهان پیدا می کنید که چند روز پیش ۳۷۰ شهیدش را تشییع کردند، همین ملت شهید داده همچنان بر خدمت خود به اسلام ادامه می دهند."

همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مردم اصفهان در سالروز حماسه ۲۵ آبان در سخنانشان، حماسه ایثار مردم اصفهان را در ۲۵ آبان سال ۱۳۶۱، مصداق دیگری از سرافرازی در امتحانات الهی برشمردند و افزودند: "در آن روز عظیم، مردم اصفهان همزمان با تشییع ۳۷۰ شهید، هزاران نفر دیگر از جوانان رشید خود را راهی جبهه ها کردند و نماد برجسته ای از ایثار و سرافرازی آفریدند."

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: برنامه "شناسنامه شهر" همزمان با ۲۵ آبان روز حماسه و ایثار اصفهان در دو بخش، ۷:۳۰ صبح در گلستان  شهدا و ۱۸:۳۰ در پل خواجو اجرا می شود.

مرتضی رشیدی با بیان اینکه این برنامه توسط سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و اداره ارتباطات شهرداری اصفهان با مشارکت بنیاد شهید اجرا می شود، اظهار کرد: این رویداد شهری ترکیبی از برنامه های آیینی و هنری است و شامل نمایش، موسیقی، سخنرانی و پخش تصاویر می‌شود.

وی افزود: از این جهت که این برنامه هویتی است و بخش زیادی از هویت شهر اصفهان به تاریخ این شهر برمی گردد پل تاریخی خواجو برای اجرای بخش دوم این برنامه با عنوان"عبور از رودخانه" انتخاب شده است.

رشیدی تصریح کرد: نمایش این برنامه پرفورمنس است که در آن ۴۰۰ هنرمند با تصاویر حماسه ۲۵ آبان در دهانه های پل خواجو قرار می گیرند و به اجرای حرکات فرم همراه با موسیقی می پردازند.

وی خاطرنشان کرد: در "شناسنامه شهر"، افراد سرشناس در حماسه ۲۵ آبان که حضورشان آن زمان را تداعی می کند، حضور دارند و برای شهروندان سخنرانی می کنند.

کد خبر 396711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.