لایروبی کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از لایروبی کانال‌ها و مسیل‌های سرپوشیده این شهر خبر داد و گفت: عملیات اجرایی لایروبی با بیش از ۷۰ در صد پیشرفت در حال انجام است.

مهدی یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهارکرد: از مهم‌ترین الزامات در پیشگیری از سیلاب و آب‌گرفتگی معابرشهری، لایروبی و پاک‌سازی کانال‌ها و مسیل‌های شهری است.

وی افزود: در اجرای این طرح ضمن نظافت حدود یک میلیون متر طول کانال و انهار روباز شهری به صورت روزانه در بهار و تابستان سال‌جاری، برنامه و اعتبارات ریالی ویژه‌ای به منظور لایروبی و پاک‌سازی بیش از ۶۰۰ هزار متر طول کانال‌ها و مسیل‌های سرپوشیده شهر مشهد تدوین شده که عملیات اجرایی آن با بیش از ۷۰ در صد پیشرفت در حال انجام است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد تصریح کرد: پس از وقوع بارش‌های سیل‌آسای فصل بهار و به منظور ارتقاء سطح آمادگی مناطق و سازمان‌های بحران مدار شهرداری مشهد در زمینه مقابله با مشکلات ناشی از بارندگی، بیش از ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای لایروبی کانال ها، تقویت تجهیزات سپتیک‌ها از قبیل پمپ و ژنراتور، تامین تجهیزات و ادوات مورد نیاز سازمان‌های مپ و آتش‌نشانی اعم از موتورپمپ‌های قوی، قایق نجات و ماشین‌آلات جمع‌آوری آب‌های سطحی تخصیص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۳.۵ میلیارد تومان از این اعتبار به لایروبی کانال‌های سرپوشیده سطح شهر تخصیص داده شده است.

کد خبر 396699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.