هشتمین هم‌آفرینی مشهد برگزار می‌شود

مدیر مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد از برگزاری هشتمین هم‌آفرینی مشهد در روزهای ۲۳ و ۲۴ آبان ماه سال‌جاری خبر داد و گفت: مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد سعی دارد با برگزاری این نوع رویدادها زمینه استفاده از نظر متخصصان برای رفع مشکلات شهری را فراهم کند.

غلامرضا عباس‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: هم‌آفرینی نوعی رویداد طراحی تعاملی است که در آن شرکت‌کنندگان با انگیزه و خلاق در حوزه برنامه‌ریزی و طراحی و معماری شهری، طراحی صنعتی، گرافیک و هنرهای تجسمی و سایر رشته های پیرامون این موضوع گرد هم می‌آیند و ضمن آشنایی با سرفصل‌های این دوره به خلق اثر می‌پردازند.

وی افزود: تاکنون هفت دوره رویدادهای هم آفرینی با موضوعات مختلف برگزار شده و در این دوره به خلق فضاهای جمعی و توجه به نیاز عابران پیاده پرداخته می‌شود.

مدیر مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه رویداد هشتم هم‌آفرینی با همکاری انجمن علمی معماری و شهرسازی دانشگاه فردوسی مشهد و با موضوع طراحی نوساخته‌های شهری برای خلق فضاهای جمعی و پیاده‌محور برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: برای گسترش پیاده‌روی در شهرها غیر از زیرساخت‌های فیزیکی، طراحی فضاهای شهری نیز بسیار مهم است.

عباس‌زاده با اشاره به برگزاری کارگاه‌های مختلف در هشتمین هم‌آفرینی مشهد، تصریح  کرد: این هم‌آفرینی همراه با پنج کارگاه تخصصی از جمله هنرهای شهری، بوم مدل طراحی، نحوه ارایه پروژه‌های خلاق و استارتاپی همراه خواهد بود و در حاشیه برگزاری این رویداد گفت‌وگوهایی با عنوان اعتبارسنجی پروژه‌های خلاق شهری انجام خواهد شد.

وی  اظهار کرد: تلاش می‌شود از این رویداد یک شبکه‌سازی و ارتباطی به ویژه در حوزه هنرها و طراحی‌های شهری برقرار کنیم.

مدیر مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد گفت: در هشتمین هم‌آفرینی مشهد، افراد صاحب ایده ثبت نام کرده و از ایده‌های خود دفاع می‌کنند و پس از تیم‌سازی بر روی مدل کسب و کار خود فعالیت می‌کنند تا در اختتامیه با حضور داوران، ایده‌ها و پروژه‌ها داوری و ایده‌های برتر انتخاب شود.

عباس‌زاده ادامه داد: پس از این برگزاری هشتمین هم‌آفرینی مشهد با توجه به ارتباط مرکز نوآوری شهری شهرداری این شهر با شتاب‌دهنده‌ها، کمک می‌شود صاحبان ایده‌های برتر، فعالیت خود را تکمیل و آن را به مرحله اجرا برسانند تا ایده به کسب و کار تبدیل شود.

کد خبر 396695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.