تکرار پایه در سیستان و بلوچستان سه برابر میانگین کشور است

مدیرکل امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: تکرار پایه در مقطع ابتدایی سیستان‌ و بلوچستان با ۸.۹۴ درصد در سال گذشته تقریباً نزدیک به سه برابر کشور بوده است.

به گزارش ایمنا، یارمحمد حسین‌بر در حاشیه سفر به استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: شاخص‌های آموزش‌وپرورش استان سیستان و بلوچستان از سال ۹۲با تدوین برنامه توسعه ملی تا حدی بهبودیافته است. برنامه توسعه ملی در همه ابعاد جایگاه ویژه‌ای دارد و از اولویت‌های اصلی آموزش‌وپرورش محسوب می‌شود.

وی افزود: در تحلیل و مقایسه شاخص‌های سیستان و بلوچستان با نرم کشور در مقطع ابتدایی حجم زیادی بازمانده از تحصیل‌ داریم و همچنین در مقطع متوسطه دوم به دلایل مختلف با معضل ترک تحصیل دانش‌آموزان مواجه هستیم.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش‌وپرورش ازجمله دلایل بازماندگی و ترک تحصیل در استان سیستان و بلوچستان را شرایط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و قومی دانست و تصریح کرد: نیروهای بومی استان در شوراهای تصمیم‌ساز، تصمیم گیر و مؤثر مانند شورای عالی آموزش‌وپرورش باید حضور بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان متحول شود یک عزم فراتر از توان وزارتخانه نیاز است و مشارکت ارگان‌ها، نهادها و وزارتخانه‌ها را می‌طلبد.

حسین‌بر خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‌هایی که باعث اتلاف هزینه‌ها در آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان می‌شود تکرار پایه در مقطع ابتدایی است که با ۸.۹۴ درصد در سال گذشته تقریباً نزدیک به سه برابر کشور بوده است.

وی افزود: از محل قانون الحاق یک ماده به قانون تکلیف معلمان حق‌التدریس، ۳۲۰۰ معلم جذب آموزش‌وپرورش استان سیستان و بلوچستان می‌شوند.

کد خبر 396687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.