پتروشیمی و پالایشگاه تبریز بدهی ۷ هزار میلیارد ریالی خود را پرداخت کنند

شهردار تبریز خواستار پرداخت بدهی هفت‌هزار میلیاردریالی پتروشیمی و پالایشگاه تبریز به شهرداری شد.

به گزارش ایمنا، ایرج شهین باهر در جلسه فوق‌العاده شورای شهر تبریز که با حضور استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار کرد: پتروشیمی و پالایشگاه تبریز هفت ‌هزار میلیارد ریال عوارض خود را به شهرداری پرداخت نکرده و اگر این اتفاق بیفتد قطعا شاهد ساخت پارک‌ها و خیابان‌های بیشتر در سطح شهر خواهیم بود.

شهردار تبریز افزود: درخواست داریم استانداری ترتیبی اتخاذ کند که دستگاه‌ها با شهرداری همکاری کنند. یکی از مهمترین درخواست‌های ما پرداخت بدهی پتروشیمی و پالایشگاه تبریز و همچنین همکاری سایر دستگاه‌ها با شهرداری است.

وی از محقق نشدن واگذاری قیر یارانه‌ای به شهرداری تبریز انتقاد کرد و گفت: تاکنون یک بشکه هم از این قیرها به تبریز داده نشده است.

شهین‌باهر با درخواست از استاندار آذربایجان شرقی برای پیگیری برخی مسائل مربوط به شهرداری‌ها در سطح ملی، اضافه کرد: لایحه‌هایی در سطح دولت و مجلس مطرح است که منجر به کاهش درآمدهای پایدار شهرداری‌ها خواهد شد و از استاندار خواهشمندیم به این موضوع توجه ویژه داشته باشد.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: نبود لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها به علت اینکه درآمد شهرداری‌ها غالبا ناپایدار است باعث ایجاد مشکلات عدیده برای شهرداری‌ها شده است.

کد خبر 396666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.