فروشنده‌های اسپانیایی به یاری مردم آمدند

افزایش سرعت گسترش ویروس کرونا در کشور اسپانیا، مغازه‌داران اهل بارسلونا را به تعطیلی کسب و کار خود و تولید ماسک‌های رایگان سوق داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با ظهور ویروس کرونا بسیاری از کارخانه‌داران سراسر جهان بخشی از مراکز کاری خود را به تولید تجهیزات ایمنی اختصاص داده‌اند و این تجهیزات را اغلب به صورت رایگان و در بسیاری از موارد با قیمت بسیار مناسب در اختیار شهروندان و پرسنل درمانی قرار می‌دهند. در بعضی از کشورها نیز، مدیران کارخانه‌ها با استفاده از ماشین‌های منبع آزاد مواد پلاستیکی بازیافتی را به تجهیزاتی نظیر ماسک‌های دستگاه‌های تنفسی، شیلدهای محفظ صورت و دستگیره‌های ویژه‌ای برای جلوگیری از لمس درب‌ها در هنگام باز کردن تبدیل می‌کنند.

فروشندگان بارسلونایی نیز برای اینکه نقشی در مهار ویروس کرونا ایفا کرده باشند مراکز کاری خود را تعطیل و آن‌ها را به مکان‌هایی برای تولید ماسک، دستکش و لباس‌های ایمنی تبدیل کرده‌اند. بسیاری از این افراد دارای آموزشگاه‌های خیاطی هستند که با شیوع ویروس کرونا ورکشاپ‌ها را تعطیل کرده‌اند و نیروهای کاری خود را برای دوخت تجهیزات ایمنی به کار گرفته‌اند. این افراد پس از تولید وسایل حفاظت شخصی، آن‌ها را در بیمارستان‌های سراسر کلانشهر بارسلونا توزیع می‌کنند و به طور رایگان در اختیار پرسنل درمانی قرار می‌دهند.

در ابتدا تنها یک آموزشگاه در بارسلونا تصمیم به تولید تجهیزات ایمنی شخص کرد که این آموزشگاه تنها از تعداد هشت چرخ خیاطی و کارمند تشکیل شده بود. البته پس از گذشت کم‌تراز یک هفته فروشگاه‌های دیگری نیز تولید ماسک و لباس ایمنی را آغاز کردند و در کم تر از دو روز تعداد ۲۰ چرخ خیاطی به قبلی‌ها افزوده شد. کارکنان در مراکز تولید تجهیزات ایمنی ضمن رعایت تمام اصول بهداشتی نظیر حفظ فاصله یک و نیم متری و استفاده از ماسک و دستکش روزانه هزاران لباس ایمنی و سایر تجهیزات ایمنی تولید و به طور رایگان در بیمارستان‌های سراسر شهر توزیع می‌کنند.

جالب است بدانید که کارگاه‌ها و فروشندگانی که تولید تجهیزات ایمنی در ایام بحران در اسپانیا را در پیش گرفته‌اند بسیاری از افرادی را که به خاطر بحران کرونا شغل خود را از دست داده بودند به کار می‌گیرند و بابت دوخت تجهیزات ایمنی و توزیع آن‌ها دربیمارستان‌های سراسر شهر بارسلونا به این افراد دستمزد می‌دهند.

کد خبر 396665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.