۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
ناشناخته‌های ایران در آلمان

لنز دوربین بارها و بارها چرخیده و فضایی زیبا از کشوری که شاید لایه های زیرینش ناشناخته مانده باشد را در کشور آلمان به نمایش گذاشته است؛ معماری اعجاب آور ایران در کنار فضای اجتماعی آن حال دست در دست هم داده است تا این کشور را در قاب های روی دیوار به تصویر بکشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نمایشگاه عکس ایران سرزمین ناشناخته ها با منتخب آثاری از مجموعه عکس"گاهی عاشقانه به آسمان نگاه کن" از داریوش فردی پور و آثاری از مهدی خادم القرآن که در بخش مستند اجتماعی فعالیت می‌کند، در آلمان برگزار شد.

داریوش فردی پور  عضو انجمن عکاسان ایران، فدراسیون جهانی هنر عکاسی(FIAP)  است و عکاسی معماری  را به صورت حرفه ای از اواخر دهه ۱۳۷۰ آغاز کرد، او در بیشتر آثارش به موضوع معماری از زاویه های کمتر دیده شده می پردازد وی علاوه بر عکاسی ، در عرصه تولید فیلم های مستند نیز فعال است. داریوش فردی پور تا به حال آثارش را طی شش نمایشگاه انفرادی به نمایش گذاشته شده است که اولین نمایشگاه عکس او با نام (زاینده رود تشنه ای در فریاد) با موضوع بی آبی رودخانه زاینده رود اصفهان در سال ۸۸  و آخرین نمایشگاه عکس او با نام گاهی عاشقانه به آسمان نگاه کن با موضوع بناهای تاریخی از زاویه کمتر دیده شده در فرانسه در سال ۹۷ برگزار شد و امسال نیز در شهر اشتوتگارت در کشور آلمان، کارگاه‌ های آموزشی مختلفی در مورد آموزش اصول و قواعد عکاسی معماری برگزار کرده است.

این هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با توجه به موضوع نمایشگاه خود در آلمان، می‌گوید: نمایشگاه منتخبی از آثار من در  بخش معماری تاریخی و آقای مهدی خادم القرآن در بخش مستند اجتماعی برگزار شد و هدف از برگزاری نمایشگاه معرفی ایران هم از نظر معماری‌ و هم‌ از منظر اجتماعی و مردم شناسی بود.

او ادامه می‌دهد: در ابتدا در نظر داشتم نمایشگاه را انفرادی برگزار کنم  و فقط آثاری معماری تاریخی را به نمایش بگزارم، اما با شناختی که از نگاه آقای خادم در زمینه عکاسی مستند اجتماعی داشتم و اهمیتی که به زیبا شناسی در آثارش می دهد و آن تم سیاهی که اکثرا در زمینه مستند اجتماعی وجود دارد و در عکس‌های این هنرمند نیست به ایشان پیشنهاد دادم که بصورت مشترک این نمایشگاه را برگزار کنیم با توجه به اینکه کیوریتور نمایشگاه خودم بودم مسئولان برگزارکننده مخالفتی نکردند و بعد از دیدن آثار آقای خادم از پیشنهاد من بسیار خوشحال شدند.

فردی پور  می‌افزاید: نمایشگاه در  دو موضوع دو ژانر و سبک متفاوت بود، اما چون از لحاظ محتوا همدیگر را پو شش می دادند بازتاب بسیار خوبی داشت چراکه سعی شده بود که ایران هم از نظر پیشینه  معماری تاریخی قوی و هم اقلیم مردم شناسی و قومی معرفی شود.

این عکاس خاطرنشان می‌کند: در سال گذشته در شهر پاریس در فرانسه نیز نمایشگاه انفرادی در زمینه معماری داشتم سعی می کنم هر سال یک نمایشگاه در خارج از کشور برگزار کنم تا تاریخ و هویت ایران را از نگاه دوربینم معرفی کنم، با توجه به برنامه ریزی های که کرده ام محل برگزاری نمایشگاه بعدی من در سال ۹۹ در انگلستان یا آمریکا خواهد بود.

کد خبر 396660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.