اصفهان فیروزه‌ای در غم از دست دادن استاد عقیلی

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در صفحه اینستاگرام خود درگذشت استاد محمد حسن عقیلی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد عیدی با انتشار عکسی از هنرمند پشکسوت محمد حسن عقیلی در صفحه شخصی خود، درگذشت این استاد را تسلیت گفت و نوشت:

"غم اگر به کوه گویم، بگریزد و بریزد
که دگر بدین گرانی نتوان کشید باری"

امروز اصفهانِ فیروزه ای، گرامی فرزندی را از کف داد که سالیانی چند را به غمزه عاشقی، مِی فروشِ خیلِ مستانی بود، هنر آفرین. #استاد_حسن_عقیلی را می گویم؛ همان "ساقیِ شکّر دهان و مطربِ شیرین سخنی" که به همنشینی نیک کردار بود و به ندیمی خوب گفتار. افسوس و صد افسوس که دیگر گوشِ ما، جان نیوشِ گلبانگِ ربابش نیست که نیست؛ اما چشمِ ما شاهدِ محاسنِ آثار و مَحامِدِ اَثمارش هست که هست.

شعر:
"نمرده است
که شور و شعور نامیراست
شکسته نیست
که همواره کوه پا بر جاست
نخفته است
که شعرش پیامِ بیداریست"

بُوَد که در اندوهِ رفتنِ این خواجه دولتمند و این استادِ هنرمند، "اشکبارِِ درِ میخانه کنیم مژگان را".

اینجانب بر خود فرض می دانم که خامه را در اندوهِ هجرانِ این "خسروِ محتشم" گریانیده و از سرمدِ صمدی برای وجود عزیزش، جنت مکانی و خُلد آشیانی مسألت نمایم و برای خانواده والاتبار و فرزندانِ عالی مقام و همسر بزرگوارش، صبر بر این مصیبت گرانبار، آرزو کنم.

"همی گفتم که خاقانی دریغاگوی من باشد
دریغا من شدم آخر دریغاگوی خاقانی"
محمد عیدی نجف آبادی
۲۱ آذرماه ۱۳۹۸

به گزارش ایمنا، زنده‌یاد محمدحسن عقیلی، استاد پیشکسوت گرافیست روز گذشته به دلیل عارضه مغزی درگذشت و مراسم تشییع از ساعت ۹ صبح ۲۳ آبان ماه در سالن تطهیر باغ رضوان برگزار و سپس پیکر آن مرحوم در قطعه نام‌آوران به خاک سپرده می‌شود. یکشنبه ۲۶ آبان نیز مراسم بزرگداشت وی، رأس ساعت ۱۳:۳۰ در مسجد المهدی مرداویج برگزار خواهد شد.

کد خبر 396651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.