توجه به محله در توسعه شهری تهران مورد غفلت قرار گرفته است

یک عضو شورای شهر تهران گفت: متاسفانه طی سال‌ها، توجه به محله در توسعه شهری تهران مورد غفلت قرار گرفته بود و بسیارند پروژه‌های عمرانی در شهر نظیر پل طبقاتی صدر که بدون توجه به یک محله و ساکنانش احداث شده و محلات ما را با چالش‌های زیادی مواجه کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت نظری با انتشار یک پست در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت:

"بعضی از ما در مراودات‌مان با افراد جدید در مورد محله‌مان صحبت کرده‌ایم. اگر از شهر محل سکونت‌مان بگوییم، گاها از ما می‌پرسند که ساکن کدام محله آن هستیم و اگر جایی هم‌محله‌ای‌های‌مان حضور داشته باشند، ارتباط قوی‌تری با آن‌ها برقرار می‌کنیم. به همین دلیل هم معتقدم که محله، مهم‌ترین رکن یک شهر است و اگر می‌خواهیم شهری مشارکت‌پذیر، بانشاط و پایدار داشته باشیم، نباید از ظرفیت محله غافل شویم.

متاسفانه طی سال‌ها، توجه به محله در توسعه شهری تهران مورد غفلت قرار گرفته بود و بسیارند پروژه‌های عمرانی در شهر نظیر پل طبقاتی صدر که بدون توجه به یک محله و ساکنانش احداث شده و محلات ما را با چالش‌های زیادی مواجه کرده‌اند.

امروز میزبان شماری از مدیران و کارشناسان اجتماعی دفاتر توسعه محله‌ای بودم و در مورد توسعه محلات تبادل‌نظر و گفت و گو کردیم. جلسه خوبی که در آن گوشه‌ای اقدامات انجام شده این عزیزان تشریح شد و برخی از کارشناسان و مدیران به بیان دغدغه‌ها و مشکلات خود در این حوزه پرداختند. دغدغه‌هایی که بسیاری از آن‌ها به راحتی قابل حل است و عمدتا ناشی از درک نادرست از جایگاه دفاتر توسعه محله‌ای است.

در این دیدار که بنا شد به دیدارهای ادامه‌داری منجر شود، تاکید کردم که باید نقش و جایگاه محلات در مدیریت کلان شهر پررنگ‌تر و الگوهای موفق محلی حمایت شود. از شهروندان تهرانی نیز می‌خواهم که در توسعه و برنامه‌ریزی برای محلات خود مشارکت داشته باشند."

کد خبر 396648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.