مصرف برق در گلپایگان ۱۱.۶ درصد کاهش یافته است

مدیر اداره برق گلپایگان گفت: امسال مصرف برق شهرستان گلپایگان ۱۶۹ هزار و ۵۴۳ مگاوات ساعت بوده که نسبت به سال گذشته ۱۱.۶ درصد کاهش مصرف برق داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از گلپایگان، شاپور حدادی‌پور امروز چهارشنبه _۲۲ آبان‌ماه_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اجرای پروژه طرح کابل هوایی به برق زیرزمینی در خیابان امام توسط شهرداری حفاری شد، اظهار کرد: پس از کانل کشی کابل ۲۰ کیلو ولت به طول ۱۵ کیلومتر در کانال اجرا شد و سپس با استفاده از ۱۷۰۰ تن ماسه بادی و ۲۰۵۰ تن آجر با ۲۲۲۰ نفر ساعت کار انجام شد.

مدیر اداره برق گلپایگان افزود: پروژه فشار ضعیف اجرا شده است که پیش بینی می‌شود ظرف مدت یکماه انجام شود و سپس نصب پست‌های جدید به نام بدمانتر که قیمت بالایی در حدود ۳۰۰ میلیون تومان برای هر پست است برای نخستین بار در استان اصفهان در گلپایگان انجام شد که نصب این پستر ظرف دو ماه آینده به اتمام می‌رسد.

حدادی پور گفت: امسال ۱۷ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان اعتبار برای پروژه عمرانی، هشت میلیارد تومان برای پروژه کابل هوایی خیابان امام و شش میلیارد تومان صرف بهسازی شبکه‌های فرسوده روستایی شده است.

وی گفت: تاکنون برای پروژهای برق رسانی سه میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان در این شهرستان هزینه شده که دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آن در سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن در روستاها بوده است.

مدیر امور برق گلپایگان با بیان اینکه اکنون ۵۴ هزار و ۷۷ مشترک برق در شهرستان وجود دارد و امسال ۸۷۲ مشترک نیز اضافه شده است، گفت: قیمت انشعاب برق تک فاز یک میلیون و ۸۷۲ هزار و ۴۰۰ تومان و قیمت انشعاب سه فاز پنج میلیون و ۵۹۲ هزار و ۱۰۰ تومان است.

حدادی پور با بیان اینکه نیروگاه برق آبی نیاز به جذب سرمایه‌گذار دارد، تصریح کرد: فرمانداری برای نصب پنل خورشیدی ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری کرده و انتظار داریم که سایر دستگاه‌ها نیز برای نصب پنل خورشیدی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه امسال خرید تضمینی برق توسط نیروگاه خورشیدی و برق آبی ۳۰ درصد افزایش داشته است، گفت: امسال مصرف برق شهرستان ۱۶۹ هزار و ۵۴۳ مگاوات ساعت بوده است.

مدیر امور برق گلپایگان افزود: سال گذشته ۱۹۱ هزار و ۹۹۶ مگاوات ساعت بوده که امسال نسبت به مشابه سال گذشته ۱۱.۶ دهم درصد کاهش مصرف برق را در گلپایگان داشتیم.

حدادی پور گفت: طبق قانون هر اداره نسبت به جابجایی پایه برق و تأسیسات اقدام کند موظف که هزینه آن را پرداخت کند که با وجود اعلام هزینه به دهیاری‌ها ولیکن تاکنون دهیاری‌ها هزینه‌ای به حساب اداره برق پرداخت نکردند.

کد خبر 396645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.