راه صعود از بازی مقابل حریف سنتی می گذرد

تیم فوتبال ایران در حالی به دیدار عراق می‌رود که در صورت برتری در مقابل این تیم می‌تواند فرصت مناسبی برای صدرنشینی پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا با وجود اینکه باخت تیم ملی فوتبال ایران در مقابل بحرین به پای نتایج سابق فوتبال ما در منامه و ضدفوتبال بحرینی‌ها نوشته شد ولی به هر حال این شکست کار صعود تیم ملی ایران از مرحله گروهی را کمی سخت کرد و شاگردان مارک ویلموتس از این هفته به بعد فرصتی برای اشتباه ندارند و باید از خواب خوش پیروزی پرگل در مقابل کامبوج بیدار شوند. ویلموتس که در طی ده روز گذشته درگیر حاشیه دریافت مطالباتش از فدراسیون فوتبال  بود و حتی خبر فسخ قراردادش هم منتشر شد باید به فکر باشد تا بتواند در بازی مقابل عراق توانایی خودش بر روی نیمکت تیم ملی را نشان دهد.

در جدول فعلی عراق و بحرین هر کدام با ۷ امتیاز و به خاطر اختلاف تفاضل گل در رده‌های اول و دوم قرار دارند و ایران با دو بردی که در مقابل هنگ کنگ و بحرین داشته با ۶ امتیاز روی پله سوم قرار دارد و از آنجایی که بحرینی‌ها این هفته باید در خانه هنگ کنگ به میدان بروند و شانس پیروزی در این بازی را دارند باخت ایران در مقابل عراق می تواند فاصله شاگردان ویلموتس را با دو مدعی دیگر گروه به عدد ۴ برساند و جبران این نتیجه در بازی‌های دور برگشت کمی سخت خواهد بود. به همین خاطر یوزهای ایرانی باید در تلاش باشند تا حداقل امتیاز را از بازی مقابل عراق کسب کنند. برد ایران در خانه حریف هم شرایط را کاملا به سود ما تغییر می‌دهد و در پایان دور رفت تیم ملی حتی می‌تواند شانس صدرنشینی را هم پیدا کند.

البته خبر خوش این است که عراقی‌ها در کشور خودشان میزبان ایران نیستند و این بازی باید در جای دیگری برگزار شود. شرایط کشور عراق باعث شد تا فیفا با اصرار بازی‌های این تیم در مقدماتی جام جهانی را به کشور ثالث یعنی اردن منتقل کند. البته عراقی‌ها از انتقال میزبانی‌شان به اردن و انجام بازی های رو در رو با ایران و بحرین در کشور ثالث راضی نبودند و تلاش کردند که بازی با ایران را در یکی از شهرهای بصره و یا اربیل که شرایط آرام تری دارند برگزار کنند اما فیفا در نهایت تصمیم به برگزاری بازی در کشور سوم گرفت تا حداقل شرایط میزبانی از لحاظ کیفیت زمین تا حدی تغییر کند و برای هر دو تیم یکسان باشد.

 در لیست تیم ملی ایران احسان حاج صفی کاپیتان تیم ملی به خاطر مصدومیت غایب بزرگ فوتبال ماست و مهدی ترابی جانشین او شده است. از طرف دیگر محمد حمید، احمد ابراهیم، سولاقا، سعد ناطق، مهاوی، علی عدنان، امجد عطوان، صفا هادی، بشار رسن، همام طارق و مهند علی چهره های احتمالی عراق در این بازی هستند و شناخت مهره‌هایی مثل رسن و همام از فوتبال ما می‌تواند خطری بزرگ برای ویلموتس باشد. قضاوت این مسابقه هم که از ساعت ۱۷:۳۰ فردا آغاز می‌شود بر عهده کریشناتا پریرا داور سری لانکایی است.

کد خبر 396643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.