دستور منع کاهش اجباری میزان روزهای کاری پرسنل شهرداری کرمانشاه صادر شد

یک عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه در تذکری جدی به شهرداران و پیمانکاران، خواستار پرداخت به موقع و کامل حقوق کارگران شد.

رسول آزادی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: اخیرا برخی از کارگران روزمزد شهرداری به شورا مراجعه کرده و از کسر حقوق بابت مرخصی اجباری گلایه دارند و هنگامی که اعضای شورا این مسایل را پیگیری می کنند، معلوم می شود که اکثر این شکایت ها به حق است.

وی ادامه داد: هیچ پیمانکار و یا شهردار منطقه ای حق ندارد به بهانه های واهی و مرخصی های اجباری، حقوق کارگران زحمت کش شهرداری را کم کند.

آزادی تاکید کرد: قطعا عملکرد پیمانکاران و شهرداران مناطق رصد می شود و چنانچه موارد مشابه اینچنینی از آنها ببینیم، ضمن برخورد جدی، عواقبش را متوجه خودشان خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: هیچ پیمانکار و شهردار منطقه ای حق ندارد کارگرانش را به مرخصی اجباری بفرستد و از حقوقشان رقمی را کسر کند.

این عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت: در بحث فضای سبز هم هیچ پیمانکاری حق ندارد به بهانه بارندگی، کارگران را به مرخصی اجباری فرستاده و مبلغی را از حقوقشان کسر کند.

آزادی یادآور شد: پیمانکاران صرفا در ۳ ماهه ی فصل زمستان مجازند که برابر برخی قوانین با شرایط متفاوت تری قرارداد با کارگران فضای سبز ببندند، نه در دیگر ایام سال! که آنهم از نظر وجدانی خلاف روح انسانیت است.

 آزادی در پایان ضمن تکرار تذکر جدی خود به پیمانکاران و شهرداران مناطق هشت گانه کرمانشاه، گفت: در صورت مشاهده ی تکرارچنین مواردی، شهرداران مناطق و پیمانکاران یقین بدانند که برخوردی جدی با آنها صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایمنا با پیگیری‌های رسول آزادی و پیرو تذکرات و تاکیدات موکد شهردار کرمانشاه  در خصوص تقلیل اجباری میزان روزهای کاری نیروهای قراردادی حجمی بخش فضای سبز و بخش تنظیف و رفت و روب، منبعد از هرگونه کاهش در میزان کارکرد ماهیانه پرسنل بخش های فوق الذکر خودداری می شود.

کد خبر 396642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.