ورود دوچرخه هوشمند از ۲۸ آبان به شیراز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار شیراز گفت: هفته آینده و همزمان با نشست معاونان حمل و نقل و ترافیک کلانشهرهای کشور در شیراز، از طرح دوچرخه‌های هوشمند شیراز رونمایی خواهد شد.

به گزارش ایمنا، مجتبی زوربخش با اشاره به روند اجرایی شدن طرح دوچرخه هوشمند در شیراز، اظهار کرد: این طرح پنج ساله است و در گام نخست با ۲۰۰ دستگاه دوچرخه و ۲۶ ایستگاه ثابت کار اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعداد دوچرخه‌ها در پایان سال ۹۸ به دو هزار دستگاه افزایش می‌یابد، گفت: تعداد دوچرخه‌ها در پایان دوره پنج ساله به ۱۰ هزار دستگاه و تعداد ایستگاه‌های ثابت به ۲۵۷ ایستگاه افزایش خواهد یافت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار شیراز با اشاره به اینکه جزئیات این طرح به لحاظ حجم سرمایه‌گذاری و شیوه دقیق اجرا در زمان رونمایی، رسانه‌ای می‌شود، تصریح کرد: در روش‌های قبلی مبدا و مقصد دوچرخه، ایستگاه‌های ثابت بود و محدودیت‌هایی در محدوده و زمان تردد وجود داشت، اما در این روش کاربر محدودیتی در مبدا و مقصد و زمان استفاده نخواهد داشت.

زوربخش با بیان اینکه ایستگاه‌های پیش‌بینی شده برای دوچرخه‌های هوشمند ۲۴ ساعته فعال است، اضافه کرد: شهروندان برای ثبت‌نام در این طرح از -سه‌شنبه ۲۸ آبان‌ماه- و از طریق اپلیکیشن "بیدود"، می‌توانند اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه هزینه ثبت‌نام و بیمه این طرح در تهران با وجود محدودیت استفاده از دوچرخه در سطح سه منطقه، ۱۵۹ هزار تومان است، افزود: با هدف تشویق شهروندان شیرازی و براساس مصوبه شورا، سوبسید مناسبی در نظر گرفته شده است طوری‌ که شیرازی‌ها با پرداخت ۲۰ هزار تومان می‌توانند کد کاربری دوچرخه را دریافت کنند.

معاون شهردار شیراز خاطرنشان کرد: شهروندان شیرازی باید برای ثبت‌نام و دریافت کد کاربری تا روز ۲۸ آبان و رونمایی رسمی از طرح، صبر کنند تا بتوانند از سوبسید پیش‌بینی شده بهره‌مند شوند.

زوربخش از در نظر گرفتن تخفیف‌هایی برای گروه‌های خاص از بهره‌برداران خبر داد و اطلاع‌رسانی در این مورد را به آینده موکول کرد و گفت: اضافه شدن اسکوتر و دوچرخه‌های برقی هم در دستور کار قرار دارد و اگر دوچرخه هوشمند با استقبال خوبی مواجه شود، این سیستم‌ها نیز اضافه خواهد شد.

وی اظهار کرد: نشست معاونان حمل و نقل و ترافیک کلانشهرهای کشور هفته آینده به مدت دو روز در محل هتل هما و با هدف هم‌اندیشی و بررسی اقدامات مصوب و اجرایی شده، برگزار می‌شود.

کد خبر 396637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.