خرابی‌ها جبران نشده و احتمال سیل دوباره وجود دارد

نماینده لرستان در شورای عالی استان‌ها گفت: دیوارهای ساحلی در مسیر خرم‌آباد به پلدختر و دیگر شهرها به حدی تخریب شده‌اند که اگر دبی رودخانه‌ها به دو سوم زمان سیل برسد باز هم احتمال خطر زیاد است.

علی محمد صالحی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده استان لرستان اظهار کرد: سیل ابتدای امسال غیرقابل پیش‌بینی بود و خرابی‌های بسیاری را به جای گذاشت به همین دلیل از همان ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال که سیل اتفاق افتاد توقع این بود که دولت درخصوص تخصیص سریع‌تر ردیف بودجه‌ای برای جبران این خرابی‌ها از هر منبعی که می‌تواند، اقدام کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه این موضوع در ردیف اعتبارات ملی گنجانده شد که تخصیص آن زمان‌بر است، افزود: اقدام سریع درباره اختصاص ردیف بودجه برای جبران خسارات سیل را حدود یک هفته پس از ویرانی‌ها، در نطق پیش از دستور شورای عالی استان‌ها و در حضور آقای نوبخت اعلام کردم.

نماینده لرستان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: اگر این اعتبارات در زمان مورد نظر رسیده بود کار از تابستان آغاز می‌شد آمادگی لازم برای بارندگی فصل سرد بیشتر می‌شد اما آقایان زیاد حرف‌ها را جدی نگرفتند.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس، وزرا و دیگر مسئولان اجرایی، همگی به لرستان آمدند و وضعیت را دیدند، تصریح کرد: دیوارهای ساحلی در مسیر خرم‌آباد به پلدختر و دیگر شهرها به حدی تخریب شده‌اند که اگر دبی رودخانه‌ها به دو سوم زمان سیل برسد باز هم احتمال خطر زیاد است.

صالحی‌نسب اضافه کرد: شهریورماه بود که پس از چند ماه بالاخره ۸۰ میلیارد تومان بودجه برای بازسازی پل‌های تخریب شده در خرم‌آباد اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه بازسازی دیوارهای ساحلی به تازگی آغاز شده، خاطرنشان کرد: تا اعلام مناقصه انجام شود، پیمانکار شروع به کار کند و تجهیز کارگاه صورت پذیرد، این فرایند زمان‌بر خواهد بود برای همین تازه چند روز است که پروژه بازسازی آغاز شده است.

عضو هیات رئیسه شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه یکی از مشکلات پیشرو مصادف شدن پی ریزی سازه‌ها با فصل بارندگی است، افزود: یکی دیگر از مشکلات این است که پیمانکاران از شهرداری‌ها بدحسابی دیده‌اند و انگیزه کافی برای انجام سریع پروژه‌ها ندارند.

وی گفت: برآورد خسارات سیل برای استان هشت هزار میلیارد و برای شهر خرم آباد ۸۰۰ میلیارد تومان بوده که مشخص نیست تا چه حد به میزان واقعی نزدیک است.

صالحی‌نسب تصریح کرد: دولت مدعی است که از این میزان سه هزار میلیارد تومان برای جبران خسارات در استان اختصاص داده شده که هزار میلیارد تومان آن در قالب اوراق بوده و مابقی نیز به واسطه تسهیلات و کمک‌های دیگر پرداخت شده است.

کد خبر 396635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.