۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
کف‌سازی گذر بیدآباد

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان از اتمام عملیات کف‌سازی گذر رحیم‌خان تا خیابان طالقانی خبر داد و گفت: طول پروژه کف‌سازی گذر بیدآباد ۱۲۰ متر، مساحت آن ۱۲۰۰ مترمربع با ۵.۵ متر عرض و شامل دو بخش زیرسازی و روسازی است.

محمد فیض در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهارکرد: ماموریت سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان، میراث‌داری از محورهای تاریخی، حمایت از پیشینه تاریخی فرهنگی و ساماندهی و بازآفرینی انواع بافت‌های شهری است.

وی تصریح کرد: حفظ هویت در محورهای تاریخی و مجاور ابنیه‌های تاریخی زمینه حضور گردشگران و ارتقاء کیفیت محلات و ماندگاری هویت فرهنگی را فراهم می‌کند، البته نتیجه مطلوب‌تر تقویت یک ساختار کالبدی پایدار در محلات هدف است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان ادامه داد: در این راستا یکی از اقدامات این سازمان کف‌سازی گذر بیدآباد حدفاصل خیابان رحیم‌خان تا خیابان طالقانی است.

فیض با بیان اینکه طول پروژه کف‌سازی گذر بیدآباد ۱۲۰ متر، مساحت آن یک‌هزار و ۲۰۰ مترمربع با ۵.۵ متر عرض و شامل دو بخش زیرسازی و روسازی است، افزود: زیرسازی و روسازی محورهای اصلی و پیاده‌روهای گذر بیدآباد با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار به طور کامل انجام شده و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

فیض از اقدامات جدید برای احیای برج کبوتر حَصه خبر داد و گفت: با توجه به معماری خاص برج‌های کبوتر و تجارب مرمتی از چند نمونه مختلف از آن‌ها، مرمت و ساماندهی این برج در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: مرمت و ساماندهی برج کبوتر حصه با هدف احیای این اثر ارزشمند تاریخی انجام می‌شود که نقطه عطفی در محرومیت‌زدایی این محله نیز است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان از اتمام بازسازی و ساماندهی برج کبوتر محله دنارت خبر داد و اظهار کرد: این برج کبوتر یکی از برج‌های کبوتر قدیمی اصفهان است که با همکاری سازمان نوسازی و بهسازی مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت.

کد خبر 396622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.