پیشگیری از آنفلوآنزا با این میوه زمستانی

گریپ فروت دارای خواص بی‌شماری مانند تقویت سیستم ایمنی بدن، سم زدایی کبد، پیشگیری از بروز بیماری‌های لثه و کاهش وزن است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گریپ فروت از خانواده مرکبات و  سرشار از ویتامین C است؛ بنابراین می‌توان از خواص دارویی آن برای بهبود سرماخوردگی در فصل پاییز و زمستان بهره برد. همچنین این میوه جادویی حاوی پتاسیم، فولات، آهن، کلسیم و سایر مواد معدنی است. در ادامه به بررسی بعضی از خواص دارویی  گریپ فروت می‌پردازیم:

تقویت سیستم ایمنی بدن

آنتی اکسیدان‌های موجود در گریپ فروت دارای خاصیت ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد التهابی است که به راحتی با رادیکال‌های آزاد موجود در بدن مقابله کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. این میوه فصل سرما سرشار از ویتامین C  است که از بدن انسان در برابر عفونت‌های میکروبی و ویروسی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا محافظت می‌کند. علاوه بر این، مصرف گریپ فروت باعث فعال‌شدن آنزیم‌هایی  می‌شود که با بیماری‌های مرگبار مانند سرطان مقابله می‌کند.

سم زدایی کبد

مصرف گریپ فروت یا نوشیدن آب این میوه به پاکسازی سموم بدن و در نتیجه بهبود سلامت کبد کمک بسیاری می‌کند. زمانی که کبد سم زدایی شود، خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند افسردگی، گرفتگی عضلات و سردرد کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر این، ترکیب "نارینجنین" موجود در گریپ فروت که از گروه فلانوئیدها است به درمان کبد چرب کمک می‌کند.

پیشگیری از بیماری‌های لثه

بررسی‌های اخیر محققان نشان می‌دهد مصرف گریپ فروت مانع بروز آسیب‌های ناشی از بیماری‌های لثه می‌شود؛ اگر بیماری‌های لثه به موقع تشخیص داده نشود، باعث بروز سرطان دهان و بیماری‌های قلبی می‌شود. همچنین با مصروف روزانه گریپ فروت می‌توان مانع تشکیل رادیکال‌های آزاد در بدن شد.

کاهش وزن

تحقیقات علمی ثابت کرده است که گریپ فروت تاثیر چشمگیری در کاهش چربی بدن دارد، زیرا با مصرف این میوه سوخت و ساز بدن افزایش پیدا می‌کند، به طوری که بدن در حالت استراحت نیز به چربی‌سوزی خود ادامه می‌دهد. علاوه بر این فیبر موجود در این میوه باعث می‌شود تا فرد به مدت طولانی احساس سیری کند. به توصیه پزشکان بهترین زمان برای مصرف  گریپ فروت به منظور کاهش وزن، نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی است.

کد خبر 396612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.