شام دیروقت سلامت قلب را به خطر می‌اندازد

بررسی‌های اخیر محققان نشان می‌دهد خوردن دیرهنگام وعده شام، سلامت قلب زنان را به خطر می‌اندازند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مطالعات بسیاری ثابت کرده است زمان خوردن غذا بر سلامت قلبی عروقی افراد اثر می‌گذارد. نتایج تحقیقات حاکی از این است که صرف زود هنگام این وعده غذایی به کاهش وزن افراد کمک می‌کند، در حالی که ممکن است افرادی که دیرتر از زمان مشخص‌شده، وعده‌های غذایی خود را میل می‌کنند اضافه وزن پیدا کرده و سرعت سوخت و ساز بدن آن‌ها نیز کاهش یابد.

گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی تاثیر غذا خوردن دیرهنگام بر سلامت زنان، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف داده‌های سلامت ۱۱۲ زن را با میانگین سنی ۳۳ سال بررسی کردند. وضعیت سلامت قلبی عروقی این افراد در زمان شروع مطالعه و یک سال پس از آن با استفاده از  معیار Life's Simple ۷ مورد ارزیابی قرار گرفت؛ این معیار شامل هفت عامل خطرآفرین فشار خون، سطح کلسترول، قند خون، فعالیت فیزیکی، رژیم غذایی، وزن و وضعیت سیگار کشیدن افراد می‌شد.

 شرکت‌کنندگان این مطالعه از طریق تلفن همراه اطلاعاتی را در مورد مقدار، نوع و زمان صرف وعده‌های غذایی خود در اختیار پژوهشگران قرار دادند. نتایج بررسی‌های جدید نشان داد افرادی که پس از ساعت ۶ بعدازظهر شام خوردند، سلامت قلبی عروقی ضعیف‌تری داشتند. در حقیقت به ازاء حتی یک درصد کالری دریافتی پس از ساعت ۶ بعدازظهر، نمره سلامت قلب افراد کاهش پیدا کرد.

علاوه براین، فشار خون و شاخص توده بدنی (BMI) کسانی که وعده شام را دیرتر از  ساعت 6 بعدازظهر صرف کردند، افزایش یافت و کنترل قند خون آن‌ها نیز ضعیف‌تر شد. این نتایج برای افرادی که پس از ساعت هشت شب، شام خوردند نیز مشابه بود. یافته‌های جدید نشان داد با تغییر زمان شام خوردن و همچنین مقدار کالری دریافتی در وعده شام ،می‌توان خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را به طور موثری کاهش داد.

کد خبر 396609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.