امضای تفاهم‌نامه احیای بازار تاریخی نطنز

شهردار نطنز از امضای تفاهم‌نامه چهارجانبه‌ای با هدف مرمت و احیای بازار تاریخی این شهر و ساماندهی بافت اطراف آن خبر داد.

علی پیراینده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از نطنز با اشاره به  انعقاد تفاهم‌نامه چهارجانبه میان وزارتخانه‌های میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، راه و شهرسازی، شهرداری و شورای اسلامی شهر نطنز، اظهار کرد: همکاری بین‌بخشی برای مرمت و احیای بازار تاریخی شهر و سامان‌دهی بافت راسته و پشت بازار و محله قصبه نطنز از اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است.

وی افزود: این تفاهم‌نامه به امضای محمدحسن طالبیان، معاون میراث‌ فرهنگی‌ کشور، سیدمحمد پژمان، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، شهردار و رییس شورای شهر نطنز رسید.

شهردار نطنز ادامه  داد: یکی از دغدغه‌های مسئولان شهرستان، احیا و ساماندهی بازار تاریخی شهر است که در این راستا پیگیری‌های مستمر و جدی توسط شهرداری و اداره میراث فرهنگی انجام  شده است.

پیراینده گفت: عملیات اجرایی احیای بازار تاریخی به صورت مشارکتی توسط شهرداری، اداره میراث فرهنگی و اداره راه و شهرسازی انجام خواهد شد.

حسین یزدانمهر، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نطنز نیز با اشاره به انعقاد این تفاهم‌نامه، گفت: اداره  میراث فرهنگی شهرستان نطنز با ساماندهی بازار نطنز هیچ‌گونه مخالفتی ندارد و حتی آمادگی هرگونه همکاری و مساعدت را در این خصوص اعلام کرده است.

وی اظهار کرد: بازار جزیی از فرهنگ مردم هر منطقه و از ظرفیت‌های اصلی گردشگری شهر است که در این راستا این اداره در نظر دارد نسبت به تهیه پرونده ثبتی آئین و مراسم بازار که قدمتی دیرینه دارد نیز اقدام کند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز تصریح کرد: ساماندهی بازار مکانی جهت توقف و حضور بیشتر گردشگران در شهر نطنز را فراهم می‌کند و سبب رونق اقتصادی شهر می‌شود.

یزدانمهر افزود: بر اساس مصوبه‌ای از سال ۱۳۸۷ توسط معاونت میراث فرهنگی کشور مبنی بر تعیین حریم بافت قصبه که بازار نیز شامل آن می‌شود ابلاغ شده است، کارشناسان اداره در این محدوده بر رعایت کردن ارتفاع به میزان ۴.۵ متر و استفاده از مصالح بومی و محلی در  نما تأکید دارند و هیچ‌گونه مخالفتی با تغییرات در فضای کالبدی بازار ندارند.

کد خبر 396606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.