رویکرد تامین آب صنعت اصفهان استفاده از پساب است

معاون برنامه‌ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: ۱۴ درصد مساحت کل به شهرک‌های صنعتی اختصاص دارد از کل این واحدهای صنعتی ۱۳.۷ درصد واحدها به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی زمانی عصر امروز (سه‌شنبه) در جمع فعالان اقتصادی شهرک‌های صنعتی استان اصفهان، اظهار کرد: استان اصفهان شش درصد جمعیت کشور را دارد اما سرمایه‌گذاری در صنعت در آن ۱۰ درصد کل سرمایه‌گذاری کشور است.

وی با بیان اینکه تعداد قراردادهای صنعتی این استان ۱۲ درصد کل قراردادهای کشور است، افزود: ۱۴ درصد مساحت کل به شهرک‌های صنعتی اختصاص دارد از کل این واحدهای صنعتی ۱۳.۷ درصد واحدها به بهره‌برداری رسیده است همچنین در پنج سال اخیر ۲۴۶ دوره آموزشی در حوزه صنایع کوچک در استان اصفهان برگزار شده است.

مشوق‌های دولتی به واحدهای بهره‌برداری شده تخصیص یافته است

معاون برنامه‌ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با اشاره به اینکه رویکرد تامین آب صنعت اصفهان استفاده از پساب است، تصریح کرد: بسیاری از شهرک‌های صنعتی استان به آب شرب متصل شده‌اند و شهرک‌های جدیدی هم به مجموعه شهرک‌های صنعتی استان اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه فرآیند آزادسازی پلاک‌های فاقد اقدامات از دو سال قبل شروع شده است، اظهار کرد: تعداد قراردادهای فسخ شده در سال ۹۴ حدود ۵۹ فقره، در سال ۹۶ هم ۳۱ مورد همچنین آزادسازی سال ۹۷ حدود ۲۱۹ فقره و در شش ماهه ۹۸ هم ۱۹۸ فقره بوده است.

زمانی با تاکید بر اینکه آزادسازی زمین‌ها به منظور واگذاری به صنعتگران جدید انجام می‌شود، افزود: بسیاری از مراجعان درخواست بهره‌مندی از مشوق‌های دولتی دارند در حالی که مجموع مشوقات پنج ساله ما ۷۲.۶ میلیارد تومان است و این تنها به میزان بودجه یکسال ماست.

وی با اشاره به اینکه مشوق‌های دولتی شامل کسانی شده که واحدها را به بهره‌برداری رسانده‌اند، گفت: آمار واحدهای به بهره‌برداری رسیده از سال ۹۴ تا ۹۸ رشد خوبی داشته و تاکنون تعداد این واحدها به ۴۵۳ واحد رسیده است.

واگذاری ۱۸۲ قرارداد جدید در ۸ ماهه امسال

معاون برنامه‌ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان تصریح کرد: تعداد قراردادهای واگذاری در پنج سال اخیر روند صعودی داشته است، همچنین در هشت ماهه امسال ۱۸۲ قرارداد واگذار شده که این تعداد دو هزار و ۷۱۵ اشتغال ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه عملکرد شرکت شهرک‌های استان اصفهان از سال ۹۴ به ۱۰۵ میلیارد تومان افزایش رسیده است، گفت: عملکرد سال ۹۸ حدود ۶۴ میلیارد تومان بوده که ۴۳ میلیارد تومان صرف شهرک‌سازی در استان شده است.

زمانی با اشاره به اینکه با اینکه ۱۰ درصد صنعت کشور را اصفهان دارد اما بودجه تخصیصی به این شرکت تنها نیم درصد بوده است، افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی استان از محل درآمد فروش زمین‌ها خدمات می‌دهد و فعالان اقتصادی هم حق دارند که تقاضای مشوق‌های دولتی داشته باشند اما متاسفانه دولت این مشوق‌ها را به استان تخصیص نمی‌دهد.

کد خبر 396604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.