اصفهان بیشترین تعداد شهرک‌های صنعتی کشور را دارد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: استان اصفهان ۷۰ شهرک صنعتی دایر، هشت شهرک صنعتی خصوصی و هشت شهرک در دست احداث بیشترین آمار شهرک‌های صنعتی کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدجواد بگی در نشست روسا و معاونین این شرکت با فعالان اقتصادی شهرک‌های صنعتی استان، اظهار کرد: استان اصفهان ۷۰ شهرک صنعتی دایر، هشت شهرک صنعتی خصوصی و هشت شهرک در دست احداث بیشترین آمار شهرک‌های صنعتی کشور را دارد.

وی با بیان اینکه مشکلات مالی بسیاری در مورد صنعتگران وجود دارد، افزود: بودجه شهرک سازی ما ۸۰ درصد کل منابع درآمدی ماست و علیرغم اینکه بیشترین تعداد شهرک‌های صنعتی کشور را داریم در مورد تسهیل سرمایه‌گذاری مشکلات بسیاری داریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان، تصریح کرد: با وجود تنها چهار تا پنج میلیارد بودجه تملک دارایی در چند سال آینده نمی‌توانیم در موضوع واگذاری زمین با دیگر استان‌ها رقابت کنیم و با افزایش قیمت زمین سرمایه‌گذاران برای دریافت زمین ارزانتر به استان‌های دیگر می‌روند.

دفترچه‌های قرارداد شهرک‌های صنعتی ایرادات اساسی دارد

وی با اشاره به آزادسازی اراضی در شهرک نجف‌آباد، گفت: به دلیل متقاضی زیاد آزادسازی انجام شد تا زمین‌ها در اختیار صنعتگران این شهرک قرار بگیرد هرچند دستور انجام مزایده صادر شد که در این صورت اجازه واگذاری برای صنعتگران بومی این شهرک را نخواهیم داشت.

بگی با بیان اینکه دفترچه‌های قرارداد شرکت شهرک‌های صنعتی ایرادات اساسی دارد، افزود: دفترچه‌ها را ما تنظیم نمی‌کنیم و بر اساس قوانین سازمان صنایع کوچک تنظیم می‌شود و قطعا نیازمند این است که شرکت‌های خدماتی و انجمن‌های صنفی ایرادات این دفترچه قراردادها را اعلام کنند تا در شورای گفتگوی بخش خصوصی مطرح و موارد به تهران منتقل شود.

وی با تاکید بر اینکه در صورت اختصاص یک درصد از سه درصد مالیات ارزش افزوده به استان امکان نوسازی زیرساخت‌های فرسوده ایجاد می‌شود، گفت: هزینه‌های خدمات خارج ا زشهرک‌ها مانند هزینه انشعاب آب از مبدا تا مقصد بر عهده شرکت شهرک‌هاست و هزینه پست برق را باید به طور مشارکتی بین اداره برق، صنعتگر و شرکت شهرکها پرداخت کنیم.

۱۰۰ درصد سهام شهرک‌های صنعتی دولتی است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان اصفهان در خصوص شهرک کاشان گفت: در کاشان هزینه آب ۱.۵ میلیارد و پساب ۳ میلیارد تومان است در حالی که پساب را باید تصفیه کنیم که هزینه انتقال خطوط و تصفیه پساب کاشان هزینه‌ها را افزایش می‌دهد و تا سقف سه میلیارد می‌برد.

وی با ابراز امیدواری از قرار دادن پساب‌های شهری با قیمت مناسب برای تامین آب پایدار در صنعت، اظهار کرد: ۱۰۰ درصد شرکت شهرک‌های صنعتی دولتی است و حتی یک درصد هم سهام خصوصی ندارد که این نهاد زیر نظر دیوان محاسبات، بازرسی و دیگر ارگان‌ها بر درآمد سالانه آن نظارت می‌شود.

بگی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در شرکت شهرک‌های استان اصفهان گفت: در تهران ۱۱ شهرک صنعتی وجود دارد که هر کدام از این شهرک‌ها یک مدیر و هشت نیروی دارد در حالی که اصفهان با داشتن ۷۰ شهرک صنعتی تنها هشت پست مدیریتی دارد که با این مقایسه باید ۸۰ مدیر داشته باشد.

وی در خصوص خلعیت‌های این دستگاه تصریح کرد: در سال ۹۵ هیچ خلعیتی نداشتیم اما در سال ۹۴ تا ۹۷ حدود ۱۰۰ فقره خلعیت از زمین داشتیم که البته قبول داریم همه مشکلات از سمت صنعتگران نیست و شرایط تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی هم در راکد بودن واحدهای تولیدی تاثیر داشته است.

کد خبر 396601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.