فردا مدارس اصفهان تعطیل نیست

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه آلودگی هوا در وضعیت هشدار نیست، گفت: روز چهارشنبه ساعت ورزش مدارس و مهدکودک های نوبت صبح در محیط سرپوشیده برگزار می شود.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پیش بینی اداره کل هواشناسی مبنی بر افزایش غلظت آلاینده ها و آلودگی هوا تا روز پنجشنبه، اظهار کرد: کمیته استانی هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا عصر امروز تشکیل شد و بررسی ها نشان داد که آلودگی هوا در مناطق مرکزی و صنعتی استان در وضعیت هشدار نیست.

وی افزود: براساس تصمیم گیری این کمیته مقرر شد روز چهارشنبه ساعت ورزش مدارس و مهدکودک های نوبت صبح در فضای سرپوشیده برگزار شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: سازمان صنعت و معدن استان موظف شد نسبت به کاهش فعالیت صنایع آلاینده از جمله کارخانه ها و واحدهایی تولید کچ و آجر در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه اقدام کند.

وی اضافه کرد: تیم های گشت و نظارت اداره کل محیط زیست نیز برای محدودیت صنایع آلاینده در دو روز آینده اقدام خواهند کرد.

شیشه فروش با اشاره به تشدید طرح زوج و فرد و برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی و اعمال جریمه آنلاین برای این خودروها از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی، گفت: شهرداری نیز برای ارائه بهتر خدمات حمل و نقل شهری و جلوگیری از ترافیک موظف به تقویت سیستم حمل و نقل عمومی و مترو شد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در شرایط آلودگی هوا، توصیه کرد: ورزش های همگانی در فضای باز انجام نشود و  گروه‌های حساس به ویژه کودکان، سالمندان، بیماران تنفسی و قلبی و  عروقی از تردد غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند.

وی تصریح کرد: مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوا روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در محدوده کلانشهر اصفهان، لنجان، مبارکه، باغبهادران، فولادشهر، پیربکران، فلاورجان، خمینی شهر، نجف آباد، کاشان و شاهین شهر اعمال می شود. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر مصرف بهینه گاز در منازل به منظور پیشگیری از افزایش آلاینده های جوی، افزود: براساس پیش بینی هواشناسی از بعد از ظهر پنجشنبه تغییرات جوی و وزش باد سبب بهبود شرایط کیفی هوا خواهد شد.

گفتنی است در سطح استان اصفهان ۲۰ ایستگاه و در سطح کلانشهر اصفهان ۱۵ ایستگاه سنجش آلودگی هوا مستقر است.

کد خبر 396593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.